Szwajcarskie linie lotnicze do czwartku uziemiły flotę Airbusów A220

Szwajcarskie linie lotnicze, należące do koncernu Deutsche Lufthansa, uziemiły flotę Airbusów A220 ze względu na poważne problemy z silnikiem jednego z samolotów – podała agencja Bloomberga. Przewoźnik anulował około 100 lotów. Szwajcarskie linie lotnicze we wtorek anulowały około 100 lotów w związku z konieczną inspekcją silników budowanych przez amerykański koncern Pratt & Whitney. Jak podał w oficjalnym oświadczeniu przewoźnik, niektóre z maszyn A220 po udanych testach wróciły już do obsługi połączeń. Pozostałe mają zostać uruchomione najpóźniej w czwartek. 25 lipca jeden z Airbusów A220 szwajcarskich linii lotniczych podczas lotu na trasie Genewa-Londyn doświadczył poważnej awarii silnika, po tym jak rozpadła się jedna jego z turbin. Piloci musieli awaryjnie lądować w Paryżu. W tym samym miesiącu inna maszyna wykonująca lot na trasie Zurych-Duesseldorf musiała zawrócić również ze względu na problemy z turbiną. Jak przypomniał Bloomberg, nie były to pierwsze problemy silników stosowanych w modelu A220. W 2014 r. napęd samolotu znanego wcześniej jako Bombardier Serii C stanął w ogniu podczas testów. Turbiny stosowane w A220 są wykorzystywane również w silnikach najlepiej sprzedającej się maszyny Airbusa, modelu A320. Francuskie Biuro Badań i Analiz (BEA, fr. Bureau d'Enquetes et d'Analyses) określiło problemy z silnikami Pratt & Whitney jako "poważne" i poinformowało, że śledztwo zostało przekazane Federalnemu Urzędowi Bezpieczeństwa Transportu (NTSB). Do 30 września Airbus dostarczył szwajcarskiemu przewoźnikowi 20 modeli A220-300, a także dziewięć mniejszych wersji A220-100. W oddzielnym oświadczeniu producent silników zalecił operatorom przeprowadzenie dodatkowych kontroli, chociaż silniki "nadal spełniają wszystkie kryteria ciągłej zdatności do lotu". Wśród dużych operatorów mających we flocie modele A220 są m.in. amerykańska Delta Air Lines, i południowokoreański Korean Air. Inna wersja silnika produkowanego przez Pratt & Whitney jest wykorzystywana również w samolotach Embraer SA E195-E2, którego pierwszy egzemplarz trafił w ubiegłym miesiącu do brazylijskich linii lotniczych Azul. Źródło: PAP

Komentarze