Austrian Airlines wycofają wszystkie Q400

Linia Austrian Airlines poinformowała ostatnio, że wycofa z floty wszystkie swoje bombardiery Q400 do końca 2021 r. Przewoźnik planuje przejście na flotę składającą się tylko z samolotów odrzutowych. Spółka zależna Grupy Lufthansa przekazała w oświadczeniu, że w tym roku flotę 18 Q400 już opuściły dwie maszyny, a kolejna zostanie wycofana po sezonie letnim 2019. Następnie kolejne dziewięć Dashów odejdzie w 2020 r., a ostatnie sześć w 2021 r. Gdy turbośmigłowe De Havilland Aircraft of Canada są wycofywane, austriackie linie planują dodać do swojej floty sześć kolejnych airbusów A320. Nowe maszyny pojawią się w okresie od sierpnia 2019 r. do stycznia 2020 r: dwie w sierpniu oraz po jednej we wrześniu i październiku tego roku. Wszystkie cztery samoloty są linii Avianca Brasil, a ich właścicielem jest firma Aviation Capital Group (ACG). Kolejne dwa A320, które zostaną wprowadzone w styczniu przyszłego roku, pochodzą z linii Juneyao Air i są leasingowane od CDB Leasing. - Te sześć dodatkowych A320 należy również rozumieć jako silny nasz sygnał w kierunku naszej taniej i rosnącej konkurencji. Bronimy naszej pozycji rynkowej w Wiedniu i jesteśmy zdeterminowani, by walczyć o naszych klientów - powiedział Andreas Otto, dyrektor generalny Austrian Airlines Andreas Otto. Linie Austrian wykorzystuje swoje turbośmigłowce przede wszystkim na lotach krajowych między Wiedniem a Grazem, Salzburgiem, Klagenfurtem i Innsbruckiem oraz na krótkich trasach regionalnych do Włoch, Niemiec, Macedonii Północnej, Bośni i Hercegowiny, Białorusi, Słowacji, Szwajcarii, Chorwacji, Rumunii, Ukrainy, Czarnogóra, Słowacja, Czechy, Węgry, Serbii, Francji, Polski, Mołdawii a także ne Litwę. Flota przewoźnika składa się obecnie z 81 samolotów: siedmiu airbusów A319, 23 A320, sześciu A321, sześciu boeingów B767-300ER, sześciu B777-200ER, 16 bombardierów Q400 (De Havilland Canada DHC-8-400) oraz 17 Embraerów E195. Źródło: Rynek Lotniczy

Komentarze