Tanie linie Norwegian opóźniają potencjalną sprzedaż sześciu Boeingów 737-800 i przygotowują się do wyleasingowania samolotów na zasadzie wet-lease, aby uzupełnić niedobór samolotów po uziemieniu B 737 MAX.
Po dwóch katastrofach samolotów B737 MAX8 w Etiopii i Indonezji, władze lotnicze na całym świecie uziemiły flotę Boeingów 737 MAX. W Europie decyzja ta dotknęła najbardziej linie Norwegian, które mają w swojej flocie 18 maszyn tego typu.
Poza łączeniem lotów i realokacją samolotów Norwegian postanowił opóźnić potencjalną sprzedaż swoich sześciu Boeingów 737-800 oraz wykorzystać dostępne oferowanie B787 na najbardziej obłożonych trasach. Przewoźnik przygotowuje się także do wyleasingowania samolotów na zasadzie wet-lease aby wypełnić pozostałą lukę w oferowaniu.
Aby utrzymać planowane oferowanie w trakcie uziemienia samolotów B737 MAX, Norwegian będzie łączył rejsy i przebazowywał samoloty w ramach własnej siatki, minimalizując liczbę odwołanych rejsów i niedogodności w podróżach pasażerów.
W swojej flocie Norwegian posiada ponad 110 Boeingów 737-800, które nie podlegają uziemieniu, dysponuje też częścią dostępnego oferowania w swojej flocie 787, które wykorzystuje na trasach o dużym obłożeniu.
(PRTL.pl)
Komentarze
Prześlij komentarz