Indigo Partners anulowało proponowaną inwestycję w islandzkie linie niskokosztowe

Kwestia inwestycji w Wow Air powróciła do początkowej nazwy na liście zainteresowanych - Icelandair. Obie islandzkie firmy potwierdziły tę wiadomość, zauważając, że rozmowy zostały wznowione, ponieważ trzeci potencjalny inwestor - Indigo Partners - wycofał się z negocjacji. 22 marca 2019 r. Wow Air potwierdził, że Indigo Partners anulowało proponowaną inwestycję w islandzkie linie niskokosztowe, w związku z czym wszystkie negocjacje między nimi zostały przerwane. Zamiast tego Wow Air prowadzi obecnie rozmowy z Icelandair Group i ma nadzieję, że zakończy je do 25 marca 2019 r. Tematem tych błyskawicznych negocjacji jest „zaangażowanie grupy w operacje [Wow Air]” wyjaśnia Icelandair. linie lotnicze podkreślają również, że rozmowy „będą opierać się na doktrynie prawa konkurencji dotyczącej ochrony przed upadkiem firmy” i „będą prowadzone we współpracy z władzami islandzkimi”. 5 listopada 2018 r. Icelandair Group - spółka macierzysta przewoźnika flagowego kraju - wydała krótkie oświadczenie potwierdzające umowę kupna wszystkich akcji WOW Air. Ale zaledwie trzy tygodnie później grupa wycofała się z akwizycji WOW tak niespodziewanie, jak ją ogłosiła. Pozostawiony sam sobie, w połowie grudnia 2018 r., WOW Air rozpoczął restrukturyzację, która obejmuje zmniejszenie floty o (prawie) połowę i zwolnienie setek pracowników. Jednak linia lotnicza zauważyła, że ​​jest to środek tymczasowy. Szacuje się, że inwestycja Indigo Partners w WOW Air wiązałaby się z (potencjalnym) wzrostem finansowym o 75 mln USD. Ale tylko wtedy, gdy obu stronom uda się sfinalizować transakcję przed upływem terminu wyznaczonego na koniec lutego 2019 roku. Wow Air rzeczywiście wykazuje wzrosty, jeśli chodzi o liczbę przewożonych pasażerów. Od momentu założenia w 2011 r. niskokosztowy przewoźnik z powodzeniem rozwija się w Islandii, Europie i Ameryce Północnej, przewożąc ok. 2,8 mln pasażerów w 2017 r. i spodziewając się 3,6 mln podróżnych w 2018 r. Ale po stronie finansowej wygląda to nieco gorzej. W sierpniu 2018 r. wyciekły dane pokazujące, że ​​linia lotnicza szukała inwestorów, ponieważ w 2017 r. poniosła stratę w wysokości 13,5 miliona dolarów, a w 2018 r. kolejna strata ma sięgnąć 28 milionów dolarów. (Rynek Lotniczy)

Komentarze