W wydanym 22 stycznia 2019 roku oświadczeniu, IATA podkreśla, że bezpieczeństwo i ochrona to najważniejsze priorytety branży lotniczej. Lotnictwo stało się celem cyberprzestępców, a zagrożenie stale wzrasta. Jak twierdzi IATA, wdrożenie solidnych środków bezpieczeństwa IT jest obowiązkiem wszystkich zainteresowanych stron z branży.
Jako stowarzyszenie o zasięgu globalnym, IATA wspiera i ułatwia tworzenie i zarządzanie standardami branżowymi, w tym wymianę danych związanych z danymi pasażerów PNR (Passenger Name Record).
Standardy te umożliwiają globalną interoperacyjność danych i ich wykorzystywanie w systemach rezerwacji lotniczych. W opinii stowarzyszenia, niezależnie od standardów IATA należy wprowadzić środki bezpieczeństwa informatycznego, aby zapobiec atakom i zapewnić bezpieczeństwo danych klientów.
Firma Amadeus potwierdziła, że luka w zabezpieczeniach została ujawniona w jednym z ich produktów związanych z systemem rezerwacji online. Firma naprawiła tę lukę. Luka w zabezpieczeniach wynikała z problemu aplikacji zabezpieczeń niezwiązanych z lotnictwem. IATA angażuje się we współpracę z interesariuszami z branży, aby zapewnić bezpieczeństwo informacji o pasażerach.
Źródło: IATA
Komentarze
Prześlij komentarz