Prognoza według Jetcraft

W swojej najnowszej prognozie spółka Jetcraft, zajmującą się lotnictwem biznesowym przewiduje, że w ciągu najbliższej dekady dostarczonych zostanie 8736 odrzutowców klasy biznes, od bardzo lekkich po przeróbki dużych samolotów komunikacyjnych, wartych 271 mld USD (wg cen z 2018). Szczyt dostaw ma przypaść w 2025, gdy na rynek trafi 1027 samolotów, o wartości ponad 34 mld USD. Zgodnie z prognozą największy udział przypadnie klientom z Ameryki Północnej, którzy mają nabyć w okresie objętym prognozą 5241 samolotów, co stanowi 60% rynku. Na drugim miejscu uplasują się nabywcy z Europy, pozyskujący 1572 samoloty (18% rynku), a za nimi użytkownicy z regionu Azji-Pacyfiku – 1136 samolotów (13% rynku) i Ameryki Południowej – 262 samoloty (5% rynku). Klienci z pozostałych regionów – Afryki, Bliskiego Wschodzie i Rosji / WNP mają zakupić po 175 samolotów. Udział w rynku samolotów bardzo dużych i dużych oraz dalekiego zasięgu stanowić będzie 32% rynku (2778 samolotów), jednak ich całkowita wartość wyniesie aż 64% sumy wspomnianej na wstępie. Jetcraft zakłada też, że wszystkie nowe projekty będą wyłącznie samolotami średnimi lub dużymi. Biorąc pod uwagę zakupy i wycofywanie starszych typów, pod koniec 2027 eksploatowanych ma być 7798 samolotów odrzutowych klasy biznes. Tegoroczna prognoza przewiduje kontynuację obecnego cyklu biznesowego i zapotrzebowanie na większe i bardziej kosztowne samoloty – stwierdził właściciel i prezes Jetcraft, Jahid Fazal-Karim. (Altair)

Komentarze