Ostatni z zamówionych Embraerów 195 przez LOT jest już w Warszawie

Polskie Linie Lotnicze LOT odebrały w poniedziałek (20 sierpnia) szóstego, ostatniego z zamówionych przez przewoźnika, Embraera 195. Samolot wykonał już swój pierwszy lot z Warszawy do Zurychu. Wraz z nowym samolotem, łączna liczba E195 we flocie LOT-u wzrosła do 12 sztuk. Embraer 195 o numerze rejestracyjnym SP-LNI przyleciał do Warszawy z Porto Alegre w Brazylii w (z międzylądowaniami m.in. w Las Palmas) w niedzielę, pokonując w sumie ponad 12 tys. km. Łączna liczba E195 w siatce LOT-u wynosi obecnie 12 sztuk. Samolot już obsługuje europejskie trasy Od początku tygodnia samolot wozi pasażerów. W poniedziałek SP-LNI zabrał pasażerów w pierwszy lot: z Warszawy do Zurychu, a po powrocie na Lotnisko Chopina obsłużył jeszcze rejsową trasę Warszawa – Sofia. We wtorek samolot był z pasażerami w Kopenhadze, Lwowie, Kijowie i Goteborgu, a dzisiaj najnowszy Embraer poleciał z pasażerami do Rzeszowa. Na godz. 14:40 zaplanowany został lot do Odessy, a w drugiej połowie dnia do Amsterdamu, gdzie samolot będzie nocował. – Włączenie tego samolotu do floty LOT-u to bardzo dobra wiadomość dla pasażerów. W regularnym użytkowaniu są wreszcie wszystkie zakontraktowane samoloty Embraer 195 od spółki NAC, co powoduje skokową poprawę sytuacji operacyjnej. Dodatkowe samoloty automatycznie przekładają się na poprawę wyników punktualności i regularności – komentuje dla Rynku Lotniczego Konrad Majszyk z biura prasowego PLL LOT. Jak dodaje, kolejny Embraer posłuży wzmocnieniu europejskiej siatki połączeń. Ma pozwolić LOT-owi na poprawę wyników punktualności i „znacząco zredukować liczbę odwołanych rejsów”. W kolejce czekają następne Embraery Embraer 195 jest największym z rodziny samolotów regionalnych brazylijskiego koncernu. Na pokładzie każdego z E195 dla LOT-u od NAC znajduje się 118 foteli dla pasażerów (o sześć więcej niż w sześciu innych Embraerach 195 używanych dotychczas przez LOT). Siedzenia są ustawione w układzie 2-2. Leasingodawcą Embraera dla LOT-u jest spółka NAC, która udostępnia w sumie ponad 400 samolotów 70 przewoźnikom w 47 krajach. Sześć zamówionych E195 latało wcześniej dla brazylijskiego przewoźnika Azul. Poza E195, PLL LOT ma również we flocie 12 Embraerów 175, które zabierają po 82 pasażerów, i sześć Embraerów 170 z 70 fotelami na pokładzie. Dwa spośród Embraerów 175 leasinguje od LOT polski rząd na potrzeby transportu VIP-ów. Do końca grudnia mają dotrzeć fabrycznie nowe samoloty Embarer 190 specjalnie do obsługi rejsów do London City. (Rynek Lotniczy)

Komentarze