Zamówienie na 60 samolotów A220-300

Nowe amerykańskie linie lotnicze poinformowały dzisiaj o złożonym przez siebie zamówieniu na 60 samolotów Airbus A220-300, przewidującym pierwsze dostawy na początek roku 2021. Szczegóły podpisanego protokołu ustaleń ogłoszono dzisiaj podczas targów Farnborough Air Show. Nowy przewoźnik ma za sobą grupę doświadczonych inwestorów, na czele której stoi David Neeleman, założyciel linii JetBlue, udziałowiec portugalskich linii TAP i udziałowiec większościowy brazylijskich linii Azul. „Po latach konsolidacji na rynku przewozów pasażerskich w Stanach Zjednoczonych nadchodzi nareszcie poprawa koniunktury, umożliwiająca pojawienie się amerykańskich linii lotniczych nowej generacji – operatora skupionego na obsłudze pasażerów i ich zadowoleniu”, powiedział David Neeleman, dysponujący udziałem większościowym w nowym przedsięwzięciu. „Zakup A220 pozwoli nam wygodnie działać także na mniej uczęszczanych trasach, w szczególności tych dłuższych, bez ponoszenia nadmiernych kosztów. Czekając na pierwsze dostawy w roku 2021, mamy wystarczająco dużo czasu, aby zebrać światowej klasy zespół menedżerów i stworzyć kolejny skuteczny model biznesowy.” „Wybór A220 przez nowe amerykańskie linie na platformę, na której będą one budować nowy model biznesowy niezbicie potwierdza atrakcyjność tego niezwykłego samolotu dla pasażerów i jego zalety operacyjne, wynikające z jego wydajności”, skomentował Eric Schulz, dyrektor handlowy Grupy Airbus. „Złożone właśnie zamówienie to kolejny dowód na to, jak ważne miejsce zajmuje obecnie model A220 w ofercie samolotów jednonawowych Airbus.” Modele A220-100 i A220-300 stanowią doskonałe uzupełnienie samolotów z rodziny A320, wypełniając segment konstrukcji oferujących od 100 do 150 miejsc i wygodną kabinę, z powodzeniem mieszczącą po pięcioro pasażerów obok siebie. Czerpiący z najnowszych zdobyczy w dziedzinie aerodynamiki, kompozytów węglowo-polimerowych, wydajnych silników o wysokim wskaźniku BPR i systemów sterowania fly-by-wire Airbus A220 aż o 20 procent obniża spalanie paliwa w przeliczeniu na pasażera w porównaniu do samolotów poprzedniej generacji. Jest to konstrukcja zaprojektowana z myślą o światowym rynku mniejszych jednonawowców pasażerskich, którego zapotrzebowanie na takie samoloty w ciągu najbliższych 20 lat szacuje się na co najmniej 7 000 sztuk. Airbus zapewnia marketing i wsparcie techniczne modelowi A220, produkowanemu w ramach niedawno sfinalizowanej umowy między Grupą Airbus, spółką Bombardier i spółką Investment Québec. Samoloty A220-300 będą wyposażone w silniki Pratt & Whitney GTF. (aviation24)

Komentarze