Gulfstream G500 otrzymał Certyfikat Typu i Certyfikat FAA

Samolot odrzutowy klasy biznes Gulfstream G500 otrzymał 20 lipca Certyfikat Typu i Certyfikat Produkcyjny Federalnej Agencji Lotnictwa (FAA). Drugi z wymienionych dokumentów potwierdza, że procesy produkcyjne przedsiębiorstwa są zgodne z Federalnymi Przepisami Lotniczymi (FAR). G500 jest pierwszym skonstruowanym od podstaw samolotem Gulfstreama, który otrzymał tego samego dnia obydwa certyfikaty. Otrzymanie Certyfikatu Typu i certyfikatu produkcyjnego w tym samym dniu mówi o rygorystycznym charakterze programu G500 i dążeniu do doskonałości całego zespołu Gulfstreama. Dziesiątki tysięcy godzin badań laboratoryjnych w połączeniu z ponad 5000 godzin, które wylatało pięć samolotów przedseryjnych pomogą nam zapewnić, że dsotarczamy klientom wydajne, niezawodne i dopracowane samoloty. Cieszymy się, że możemy zakończyć proces certyfikacji typu, ukończyć audyt certyfikacji produkcyjnej i przejść do kolejnego etapu tego programu – dostarczania samolotów. Doceniamy staranność FAA i współpracę przy certyfikowaniu tego samolotu i potwierdzeniu możliwości naszych nowych zakładów produkcyjnych. Z niecierpliwością czekamy na pojawienie się G500 w hangarach naszych klientów – powiedział prezes Gulfstreama Mark Burns. Jeden z przedseryjnych G500 zakończył niedawno światowe tournee, pokonując prawie 240 760 km, zatrzymując się w 44 miastach i odwiedzając 18 krajów na sześciu kontynentach w ciągu zaledwie 7 miesięcy. Trasa obejmowała m. in. przeloty do 20 miast w ciągu 18 dni. Podczas swojej światowej prezentacji G500 ustanowił 22 rekordy prędkości pomiędzy parami miast, w tym przebywając trasę z West Palm Beach na Florydzie do Sewilli w Hiszpanii, w 7 h 4 min (z prędkością M0,90) i z Genewy do Chicago w 8 h 1 min z taką samą prędkością. (Altair)

Komentarze