Easyjet poinformowała, że zamierza angażować coraz cichsze i większe samoloty

Niskobudżetowa linia lotnicza Easyjet poinformowała, że zamierza angażować coraz cichsze i większe samoloty na rejsach do i z lotniska Schiphol, aby przyspieszyć swój rozwój w amsterdamskim porcie. Szef Easyjet, Johan Lundgren, powiedział, że cichsze samoloty mogą być czynnikiem ułatwiającym wzrost na lotniskach takich jak Schiphol, które zbliżają się do granic swojej przepustowości. Schiphol skutecznie ogranicza roczną liczbę startów i lądowań, przewidując iż w 2020 roku będzie ich tu 500 000. Easyjet rozpoczął operacje na pokładach samolotów Airbus A321 na lotnisku Schiphol w środę. Samolot ten jest o 50 proc. cichszy i ma 49 miejsc więcej niż jego poprzednik. A321 zostanie wdrożony na najbardziej ruchliwych trasach Easyjet, takich jak Schiphol-Londyn. Schiphol jest najbardziej ruchliwą bazą Easyjet poza Wielką Brytanią. Rząd holenderski pracuje obecnie nad tym, co stanie się w Schiphol po 2020 roku. Lundgren uważa, że linie lotnicze latające czystszymi samolotami powinny otrzymać dodatkowy przydział startów i lądowań w porcie. W odleglejszych planach easyJet jest opracowanie całkowicie elektrycznego samolotu krótkodystansowego. Miałby być on używany przez linię w celach komercyjnych. Airbus A320 neo ma mieć zasilanie bateryjne i ma móc pomieścić ok. 150 osób. Jego zasięg ma sięgać 482 km. Jak podaje easyJet – główną zaletą technologii ma być ograniczenie emisji dwutlenku węgla oraz hałasu. Głównym celem easyJet w tym działaniu jest ekologia. Według raportów branża lotnicza jest odpowiedzialna za dużą część emisji dwutlenku węgla. Przewoźnik już od kilku lat działa na rzecz zmniejszenia ilości emitowanego CO2. Ponadto samoloty elektryczne maja być o połowę cichsze niż te napędzane paliwem oraz o 10 proc. tańsze. Szczególnie ciekawe byłoby zmniejszenie hałasu emitowanego przez samoloty. Dzięki temu lotniska nie byłyby tak uciążliwe dla mieszkańców, a zabudowa wokół portów mogłaby być gęstsza. To przekłada się na korzyści nie tylko w branży lotniczej, ale w innych gałęziach gospodarki. (Rynek Lotniczy)

Komentarze