Grozi nam deficyt mechaników lotniczych

Z nowego raportu Rady ds. Edukacji Techników Lotniczych (ATEC) wynika, że mechanicy przechodzą na emeryturę szybciej, niż mogą zostać zastąpieni. Podczas gdy nowi pracownicy stanowią zaledwie 2% ogółu mechaników lotniczych, a 30% pracowników tej branży jest w wieku emerytalnym lub zbliża się do niego. W Stanach Zjednoczonych, certyfikowane przez FAA technika obsługi lotnictwa „produkują” około 60% nowych mechaników, a szkolenie wojskowe i szkolenie On The Job stanowią pozostałą część. Od połowy listopada 2017 r. liczba uczniów we wszystkich szkołach AMT wynosiła około 17 800, ale miejsc na rynku jest prawie 34 300. Wyniki raportu ATEC pokazują również, że część adeptów nie pozostaje w zawodzie. Według szacunków 20% absolwentów wybiera karierę poza lotnictwem, a tylko 60% decyduje się przystąpić do egzaminu FAA. Raport stwierdza, że szkoły i przemysł dostrzegają te problemy i lepiej definiują ścieżki kariery dla studentów poprzez innowacyjne partnerstwa. Zapytani o formalne umowy o współpracy z pracodawcami, 87% szkół stwierdziło, że utrzymywało relacje z firmami z branży, a na pierwszym miejscu znalazły się partnerstwa stacji naprawczych. Raport stwierdza, że jedną z metod przyciągania większej liczby mechaników jest rekrutacja większej liczby kobiet. Baza danych FAA zawiera 286 000 certyfikowanych mechaników lotniczych. Kobiety stanowią 2,3 proc. tej liczby, w porównaniu do 1,7 proc. w 2001 roku. Źródło: General Aviation News/dlapilota

Komentarze