Airbus Helicopters zakończył produkcję śmigłowca lekkiego H120 Colibri

Airbus Helicopters zakończył produkcję jednosilnikowego śmigłowca lekkiego H120 Colibri. Ostatni wiropłat tego typu został przekazany użytkownikowi we wrześniu. Od 1998 zakłady w Marignane opuściło 701 Colibri, oznaczonych wcześniej jako EC120B, napędzanych silnikiem Safran Arrius 2 F. H120, za którego trzeba było zapłacić niemal 2 mln USD, konkurował na rynku z Robinsonem R66, który w standardowej wersji kosztuje 880 tys. USD. W 2016 użytkownicy zakupili zaledwie pięć H120, w porównaniu z 63 R66. W ostatnim czasie na rynku pojawił się też inny rywal z USA – Bell 505 Jet Ranger X, napędzany silnikiem tego samego producenta, w wersji Arrius 2 R. Jego cena jednostkowa to nieco ponad 1 mln USD. Airbus Helicopters zamierza teraz skoncentrować swoje wysiłki na rynkach, na których nowoczesne technologie przynoszą największą wartość dla klientów i skupić się na dalszym rozwoju śmigłowców H125 i H130, poprzez ciągłe ulepszenia. Chcemy skupić się na produktach o najwyższej wartości dodanej. Odchodzimy od rynku, gdzie widzimy śmigłowce turbinowe przebudowane ze śmigłowców tłokowych. Nie chcemy mieć udziałów w tym segmencie, nasze śmigłowce są zbyt wyrafinowane dla tego rynku – mówi prezes Airbus Helicopters Guillaume Faury. (Altair)

Komentarze