
Będący następcą modelu A330-200, obecnie eksploatowanego w liczbie ponad 600 egz., A330-800 zaoferuje nowy poziom ekonomii i komfortu oraz bezprecedensowy zasięg w segmencie samolotów 250-miejscowych. Jest w 99% zunifikowany z większym, 300-miejscowym A330-900. Obydwie konstrukcje mają ten sam płatowiec, silniki oraz procedury operacyjne, pozwalając liniom lotniczym elastycznie używać obu samolotów w ich siatkach połączeń. Wszystkie A330 są budowane na tej samej linii montażu, co umożliwia elastyczną realizację zamówień w zależności od wymagań rynku (Postępy w produkcji A330-800, 2017-10-09).
Próby certyfikacyjne jedynego przedseryjnego A330-800neo (MSN1888) zajmą 300 h. Samolot ten ma zostać oblatany i uzyskać Certyfikaty Typu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) i Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) w 2019. Dotychczas producent zdobył zamówienia na zaledwie sześć A330-800, od Hawaiian Airlines. (Altair)
Komentarze
Prześlij komentarz