W Cardiff przeprowadzono próby instalacji paliwowej samolotu pasażerskiego Airbus A350-1000

W ramach prób certyfikacyjnych najnowszego samolotu komunikacyjnego Airbusa, A350-1000, w dn. 3-4 maja w walijskim Cardiff przeprowadzono testy jego instalacji paliwowej. Wziął w nich udział drugi przedseryjny samolot tego typu, nr ser. MSN071. Próby instalacji paliwowej są standardem dla wszystkich nowych samolotów. Wykonuje się je także w przypadku poważnych modyfikacji, jak np. zabudowania nowych silników. Podczas testów codziennie dwukrotnie napełniano zbiorniki naftą, a następnie wykonywano loty próbne. W ten sposób symulowano użytkowanie samolotu w klimacie gorącym i sprawdzano, jak instalacja paliwowa i silniki Rolls-Royce Trent XWB97 będą zachowywać się po podaniu nafty o temperaturze ponad 43°C. Wstępne analizy wyników wykazały, że zmiana temperatury otoczenia, a co za tym idzie gęstości paliwa, nie powoduje żadnych ujemnych skutków związanych z działaniem układu zarządzania naftą i zespołu napędowego. A350-1000, podobnie jak A350-900, ma zabudowane tylko 3 zbiorniki paliwa, co zapewnia zmniejszenie kosztów obsługi o 25% w porównaniu ze starszymi konstrukcjami. Altair

Komentarze