Pierwszy z czterech używanych boeingów 737-800NG zamówionych przez LOT wylądował w środę (10.05) w godzinach wieczornych na warszawskim Lotnisku Chopina. Samolot, który dołączył do floty przewoźnika, został wyprodukowany w 2005 r. Pierwszym i jedynym dotąd użytkownikiem maszyny były linie lotnicze China Eastern Airlines. Przed przylotem do Polski samolot otrzymał malowanie narodowego przewoźnika, odświeżone zostało wnętrze maszyny, a konfiguracja foteli została dostosowana do innych samolotów wąskokadłubowych latających we flocie LOT m.in. poprzez zastąpienie wydzielonych foteli w klasie biznes standardowymi fotelami. Samolot otrzymał polskie znaki rejestracyjne SP-LWA.
Początkowo przylot boeingów 737-800 do Polski planowany był na koniec kwietnia. Zgodnie z pierwotnymi założeniami Boeingi 737 nowego typu miały latać na trasach do Londynu oraz Paryża.
Boeingi 737-800 weszły do komercyjnej służby w 1998 r. Model ten jest następcą boeingów 737-400, używanych do tej pory przez LOT. Boeingi 737 w wariantach Next Generation (NG) konstrukcyjnie znacznie różnią się od wcześniejszych modeli, m.in. z uwagi na zastosowanie nowych skrzydeł o o 25 proc. większej powierzchni w porównaniu do wcześniejszych generacji. To wpłynęło na to, że warianty NG są o ok. 30 proc. bardziej paliwooszczędne. Boeingi 737-800 cały czas są produkowane i cieszą się zainteresowaniem klientów, jednak w tym roku do służby komercyjnej wejdzie nowszy model 737 MAX 8. LOT będzie jednym z pierwszych na świecie operatorów najnowszego modelu - zgodnie z planem dwa pierwsze samoloty tego typu dołączą do floty polskiego przewoźnika jeszcze w tym roku (w listopadzie i w grudniu). Dwa następne będą dostarczone w lecie 2018 r., piąty samolot doleci w maju 2019 r., a szósty w maju 2020 r. Boeingi 737 MAX 8 otrzymają znaki rejestracyjne od SP-LVA do SP-LVF. Źródło: pasażer.com
Komentarze
Prześlij komentarz