Szefowie brytyjskich niskokosztowych linii easyJet zadecydowali, że zamiast zamówionych wcześniej 30 Airbusów A320neo zakupią większe A231neo. Samoloty będą przystosowane do przewozu 235 pasażerów i napędzane silnikami CFM Leap-1A. Pozwoli to na zwiększenie oferowania o 30% względem A320 i 50% w porównaniu z A319, a także zmniejszenie kosztów eksploatacji o 8-9% w porównaniu z A320 i 12% w porównaniu z A319.
– Nowe samoloty pomogą nam realizować naszą strategię polepszania pozycji lidera w wiodących portach lotniczych w Europie, gdzie jest problem z nowymi slotami, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów pasażerokilometra. Oznacza to, że będziemy mogli zaoferować niskie taryfy dla większej liczby osób na najpopularniejszych trasach biznesowych i turystycznych w Europie. Co ważniejsze, A321neo pomoże nam również zmniejszyć nasze oddziaływanie na środowisko poprzez ograniczenie emisji CO2 i poziomu hałasu wokół lotnisk, z których operujemy – powiedziała prezes easyJet Carolyn McCall.
Pierwsze A321neo mają trafić do easyJet latem 2108. Natomiast już w czerwcu przewoźnik odbierze pierwszego A320neo, także z silnikami Leap-1A, o pojemności 186 miejsc. Obecnie flota easyJet składa się ze 144 A319, mieszczących 156 pasażerów i 122 A320, mogących przewieźć 180 lub 186 osób. Pierwszy z w/w typów zostanie zastąpiony przez A320neo i A321neo. Źródło: Altair
Komentarze
Prześlij komentarz