Coraz mniejszy popyt na samolot King Air

Obecność Beechcrafta King Air na rynku od ponad 50 lat nie uchroniła go przed brutalnymi siłami i wahaniami koniunktury. Kiepska kondycja całego sektora odbiła się na wynikach sprzedaży: w I kwartale tego roku firma sprzedała zaledwie 12 egzemplarzy King Air, w porównaniu do 26 w analogicznym okresie roku ubiegłego. Szef Beechcrafta Scott Donnelly spodziewa się, że sprzedaż wzrośnie pod koniec roku i osiągnie poziom z 2016 r., kiedy firma sprzedała 106 egzemplarzy tego samolotu. Textron Aviation odnotował zyski mniejsze o 121 milionów dolarów w stosunku do ubiegłego roku, głownie z powodu mniejsze liczby zamówień dla wojska i użytkowników cywilnych. - Obroty i zysk są mniejsze w tym kwartale i jest to coś czego się spodziewaliśmy. Kontynuujemy wdrażanie planu restrukturyzacji i skupiamy się na inwestycjach w nowe produkty i integracji wszystkich gałęzi naszej działalności – dodał Donnelly. Firma odnotowała także spadek sprzedaży samolotów szkolnych T-6. W ostatnim kwartale nabywców znalazły zaledwie 2 egzemplarze, podczas gdy w tym samym okresie ubiegłego roku aż 9. (dlapilota)

Komentarze