Saab dostarczy system kontroli ruchu naziemnego dla międzynarodowego portu lotniczego Changi

Civil Aviation Authority of Singapore (CAAS, singapurskie władze lotnicze) wybrały szwedzki koncern Saab do wdrożenia nowoczesnego systemu kierowania i kontroli ruchu naziemnego w polu manewrowym lotniska (Advanced - Surface Movement Guidance & Control System, A-SMGCS) oraz najnowszej generacji systemu multilateracji dla międzynarodowego portu lotniczego Changi w Singapurze. Saab wdroży własny zintegrowany system kontroli ruchu lotniczego (Integrated Air Traffis Control Suite, I-ATS,) na lotnisku, które niedawno po raz 5. z rzędu zdobyło nagrodę dla najlepszego portu lotniczego – Skytrax World's Best Airport. Zajmie się także modernizacją działającego od 8 lat A-SMGCS oraz wymieni sieć czujników multilateracyjnych, wdrażając jednocześnie wysoko wydajne stacje naziemne RU7. – Nasze systemy są zaprojektowane tak, aby rozwijały się wraz z rozwojem działalności naszych klientów, umożliwiając im rozbudowę zdolności operacyjnych i zwiększenie zasięgu w najbardziej właściwym momencie. Jesteśmy przekonani, że nowy system pozwoli CAAS bardzo efektywnie działać przez wiele lat – powiedział Mike Gerry, dyrektor działu Air Traffic Management, będącej częścią Saab Surveillance. Dostarczany przez Saab I-ATS będzie łączyć dane z czujników multilateracyjnych i radarów ruchu naziemnego w celu lokalizowania i identyfikowania wszystkich samolotów operujących na płycie i w polu manewrowym lotniska. Modernizacja obejmie integrację z systemem sterowania naziemnym oświetleniem lotniska w celu rozwinięcia zdolności kierowania ruchem samolotów za pomocą sygnalizacji świetlnej, usprawniając działanie portu, niezależnie od warunków pogodowych. Źródło: Altair

Komentarze