Koncern Airbus poinformował o rozpoczęciu programu testów samolotu A350-1000 i jego pierwszym locie, który 24 listopada odbył się z lotniska w Tuluzie. Odrzutowiec napędzany jest silnikami Rolls-Royce Trent XWB-97.
Jak podkreśla producent, jest to ważny ruch w wysiłkach zmierzających do zwiększenia udziału w segmencie 350-400 miejscowych konstrukcji i kontynuowania linii pasażerskich A300, A310, A330 i A350-900. A350-1000 będzie mógł zabrać do 366 pasażerów i wykonywać loty na odległość prawie 15 tys. km.
Dostawy samolotu mają rozpocząć się w drugiej połowie 2017 roku, ok. dwa lata później niż zakładał wstępny harmonogram. Airbus zainwestował w program A350-1000, zamierzając wejść do lukratywnego sektora, który stał się domeną wyłącznie Boeinga i jego modelu B777-300ER.
Pierwsi klienci otrzymali B777-300ER (wśród nich Air France oraz Japan Airlines), w połowie 2004 r., a na koniec października 2016 r. łączna liczba zamówień dla tego wariantu opiewała na 800 egzempalarzy.
Z kolei Airbus do chwili obecnej zyskał prawie 200 zamówień na A350-1000. Koncern szacuje, że przez następne 20 lat, rynek dwusilnikowych odrzutowców pasażerskich wygeneruje zapotrzebowanie na prawie 2600 samolotów, z czego około połowa zostanie dostarczona do przewoźników z rejonu Azji i Pacyfiku.Źródło: FlightGlobal
Komentarze
Prześlij komentarz