W Tuluzie rozpoczyna się montaż końcowy pierwszego A330neo

Airbus rozpoczął montaż końcowy pierwszego A330neo w wersji A330-900 na swojej linii montażu końcowego w Tuluzie. Prace rozpoczęto od przymocowania skrzydeł do centralnej części kadłuba na stacji 40. A330neo, będący najnowszym członkiem rodziny A330, składającej się z najpopularniejszych na świecie samolotów szerokokadłubowych, bazuje na jej sprawdzonej wydajności, wszechstronności i niezawodności. Ma w zamierzeniu zapewnić zmniejszenie zużycia paliwa o kolejne 14% na miejsce pasażerskie. Zarówno wersja A330-800, jak i A330-900 posiadają nowe skrzydła inspirowane modelem A350, wyposażone w końcówki typu Sharklet, zapewniające najwyższy poziom aerodynamiki. Są też wyposażone w najnowszej generacji silniki Rolls-Royce Trent 7000 oraz kabiny AirSpace by Airbus, stanowiące najnowsze osiągnięcie w dziedzinie komfortu. Dzięki najnowszej technologii oszczędzania paliwa, A330neo daje operatorom większe możliwości. Zapewnia on dodatkowe 400 mil morskich zasięgu, co oznacza w sumie 6550 mil morskich zasięgu w przypadku A330-900 oraz 7500 mil morskich w przypadku A330-800. Do dziś 10 klientów zamówiło w sumie 186 samolotów A330neo. Modele A330-800 oraz A330-900 mają 99% wspólnych części, a jednocześnie 95% ich części jest wspólne z całą flotą A330, co pozwala zoptymalizować koszty i elastyczność wszystkim operatorom korzystającym z tej rodziny samolotów. Linie lotnicze zyskają także dzięki wiodącej na rynku niezawodności tych maszyn oraz niższym kosztom ich utrzymania. A330 to najpopularniejszy średniego rozmiaru samolot szerokokadłubowy w historii. Do tej pory złożono na niego ponad 1600 zamówień. 1250 samolotów tego typu lata w ponad 120 liniach lotniczych na całym świecie na szerokim zakresie tras, od krajowych i regionalnych po długodystansowe, w tym międzykontynentalne. Dzięki najniższym kosztom eksploatacji w swojej kategorii i ciągłym inwestycjom w najświeższe innowacje, A330neo jest najwydajniejszym i przynoszącym największe zyski samolotem w swojej kategorii rozmiarowej. Źródło: Airbus

Komentarze