Holding Wiertalioty Rossii rozpoczął program modernizacji śmigłowca Mi-26T2

Holding Wiertalioty Rossii rozpoczął program modernizacji ciężkiego śmigłowca transportowego Mi-26T2 dla potrzeb Ministerstwa Obrony FR. Ministerstwo Obrony FR i holding Wiertalioty Rossii prowadzą obecnie rozmowy dotyczące prac rozwojowych i konstrukcyjnych, które wykonane zostaną w ramach modernizacji ciężkiego śmigłowca transportowego Mi-26T2. Nowy wiropłat otrzyma nazwę Mi- 26T 2W. W ramach modernizacji w Mi-26T2W zabudowane zostaną nowe urządzenia pilotażowo-nawigacyjne, cyfrowe środki łączności i układy samoobrony. Śmigłowiec ma być zdolny do operowania z przygodnych lądowisk o nawierzchni nieutwardzonej i wykonywać loty w każdych warunkach klimatycznych, niezależnie od pory doby, z użyciem pomocy nawigacyjnych lub bez, w warunkach ostrzału i przeciwdziałania informacyjnego przeciwnika. – Mi- 26 to unikalny śmigłowiec. Żaden seryjny wiropłat na świecie nie może równać się z nim pod względem udźwigu – powiedział dyrektor generalny holdingu Wiertalioty Rossii Aleksandr Michiejew. – Zmodernizowany Mi- 26T2W będzie śmigłowcem, który umożliwi wojsku wykonywanie zadań transportowych i desantowych przez całą dobę, w każdych, nawet najbardziej niesprzyjających warunkach klimatycznych i pogodowych – dodał Aleksandr Michiejew. Źródło: Altair

Komentarze