FAA wydała Certyfikat Typu dla samolotu dyspozycyjnego Hawker 400XPR

Przedsiębiorstwo Beechcraft Corporation, spółka zależna Textron Aviation, poinformowało o wydaniu przez Federalną Administrację Lotniczą (FAA) USA Certyfikatu Typu dla samolotu dyspozycyjnego Hawker 400XPR. Pierwszy samolot tego typu znajduje się obecnie na etapie montażu końcowego. Przekazanie go użytkownikowi nastąpi przed końcem br. Hawker 400XPR to modernizacja dyspozycyjnych odrzutowców Beechjet 400A / Hawker 400XP. Użytkownicy w/w samolotów mogą zdecydować się na częściowe lub całkowite unowocześnienie swoich statków powietrznych do nowego standardu. Czas potrzebny do wykonania kompletnej modernizacji wynosi 12 tygodni. Kompletny zestaw modernizacyjny obejmuje winglety (tzw. Genuine Hawker Winglets) i 2 silniki Williams International FJ44-4A-32, rozwijające łączny ciąg 28,5 kN. Dzięki nim Hawker 400 XPR, z 4 pasażerami na pokładzie, dysponuje zasięgiem ok. 3650 km, po starcie z lotniska leżącego na wysokości 1 524 m npm w temperaturze 30°C. Czas wznoszenia Hawkera 400XPR na FL450 (13 716 m) przy maksymalnej masie startowej 2671 kg wynosi 19 min. Samolot może rozwinąć prędkość maksymalną 861 km/h. Zasięg maksymalny to 4000 km. Użytkownicy, którzy zdecydują się na zmodernizowanie swoich samolotów do wersji Hawker 400XPR mogą zachować dotychczasową awionikę Rockwell Collins Pro Line 4 albo zastąpić ją zestawem Rockwell Collins Pro Line 21. Źródlo: Altair

Komentarze