Certyfikaty Typu EASA i FAA dla silnika Leap-1B

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) i Federalna Agencja Lotnicza (FAA) wydały Certyfikaty Typu dla silnika Leap-1B. 
 
Jego producentem jest spółka CFM International, joint-venture Snecmy (Safran) z Francji i General Electric z USA. Leap-1B będzie zespołem napędowym samolotów wąskokadłubowych z rodziny Boeing 737 Max. Dotychczas koncern z Seattle zdobył zamówienia na 3090 statków powietrznych tego typu, od 64 towarzystw. Na początku maja drugi przedseryjny Boeing 737 Max 8 przeprowadził próby operowania z portów położonych w wysokich górach. Samolot wykonywał starty i lądowania na lotnisku El Alto, znajdującym się obok stolicy Boliwii La Paz. Jest to jeden z najwyżej położonych portów w świecie, leżący na wysokości ponad 4060 m n.p.m. Jak podsumował próby Keith Leverkuhn, wiceprezes Boeinga odpowiedzialny za program 737 silniki i inne instalacje [737 Max 8] spisywały się dobrze w ekstremalnych warunkach, tak jak zakładano. Dotychczas flota 3 przedseryjnych 737 Max 8 wykonała łącznie ponad 100 lotów. 4. samolot dołączy do nich w ciągu najbliższych tygodni. Dostawy seryjnych 737 Max 8 rozpoczną się w 3. kw. 2017. Źródło: Altair

Komentarze