Nowy silnik, noszący nazwę Trent 1000 TEN (Thrust, Efficiency and New Technology – Ciąg, Skuteczność i Nowe Technologie) został zabudowany pod skrzydłem latającego laboratorium Rolls-Royce’a – Boeinga 747-200 Spirit of Excellence.
Pierwszy lot silnika TEN wykonano 22 marca, w Tucson w stanie Arizona.
Modernizacja TEN ma zapewnić zmniejszenie zużycia paliwa przez Trenta 1000 o 2%. Początkowo producent planował, że proces certyfikacji Trenta 1000 TEN zakończy się w 2015, co pozwoliłoby na użycie go do napędu Boeinga 787-8 Dreamliner w 2016, a modelu 787-9 – w 2017.
Jednak obecnie Rolls-Royce poinformował, że TEN uzyska Certyfikat Typu w połowie br. Co za tym idzie, dostawy seryjnych silników rozpoczną się w 2017.
Będą one także dostępne dla Boeinga 787-10, który ma wejść do eksploatacji w 2018. Wersja przeznaczona do napędu największego Dreamlinera ma rozwijać ciąg 346 kN. Źródło: Altair
Komentarze
Prześlij komentarz