Kanadyjska spółka Viking Air proponuje użytkownikom nową wersję Vikinga Twin Otter 400 – tym razem z zabudowanymi pływakami. Viking 400S ma być ekonomicznym rozwiązaniem problemu transportu 15-19 osób na krótkich i średnich trasach.
![]() |
Viking Air DHC-6
Twin Otter Series 400
|
Cena jednostkowa samolotu w wersji 17-osobowej wynosić ma 6 mln USD (23,4 mln zł).
Wyposażenie kabiny załogi stanowić ma awionika Honeywell Super-Lite, z opcją umożliwiającą wykonywanie operacji IFR, obejmującą m. in. radiolokator meteorologiczny i układ ostrzegający o bliskości ziemi.
Napęd to 2 silniki Pratt & Whitney PT6A-27, ze śmigłami CT. Użytkownik będzie mógł wybrać konfigurację kabiny, pozwalającą na przewiezienie 19, 17 albo 15 pasażerów, wraz z ładunkiem.
Ze względu na środowisko operowania wodnosamolotu, konstruktorzy zwrócili szczególną uwagę na zabezpieczenie struktury przed korozją. Nowe pływaki wykonane będą z materiałów kompozytowych, co znacznie zwiększy ich trwałość użytkową i zmniejszy masę własną konstrukcji.
Viking 400S ma rozwijać prędkość przelotową 290 km/h na wysokości 2440 m. Długość startu na przeszkodę o wysokości 15 m wynosić ma 685 m, a długość lądowania znad przeszkody o takiej samej wysokości – 531 m. Masa użytkowa samolotu pustego w wersji 17-osobowej wynosić ma 3767 kg. Zasięg z załogą złożoną z 2 pilotów o masie 86 kg każdy i ładunkiem użytecznym 1378 kg wynosić ma 370 km. Zwiększenie ładunku do 1555 kg powoduje skrócenie zasięgu do 185 km, a przy zabraniu na pokład 1649 kg zasięg Vikinga 400S to nieco ponad 90 km. Źródło: Altair
Komentarze
Prześlij komentarz