Specjalny pokaz A350 w Singapurze

Airbus A350-900 był jednym ze statków powietrznych zaprezentowanych gościom Singapore Air Show podczas pokazu w locie. Zwiedzający targi mieli okazję obejrzeć serię akrobacji wykonywanych przez najnowszy samolot komunikacyjny Airbusa. Od dziś można też zwiedzać wnętrze przedseryjnego A350-900, znajdującego się na płaszczyźnie postojowej obok centrum wystawowego Changi. 
 
Prezentacja A350-900 w Singapurze związana jest z nową strategią marketingową europejskiego producenta. Airbus postrzega dynamiczny rozwój azjatyckiego rynku lotniczego jako możliwość sprzedaży nowych samolotów komunikacyjnych. W ciągu ostatnich 10 lat Airbus był liderem w dostawach samolotów w regionie Azji i Pacyfiku, zarówno w segmencie samolotów wąskokadłubowych dostarczając ich 2924, dzięki czemu zdobył 64% rynku, jak i samolotów szerokokadłubowych, których przekazał 666 (56% rynku). Podczas prezentacji najnowszej prognozy Airbusa dla regionu Azji i Pacyfiku wiceprezes ds. sprzedaży John Leahy powiedział, że coroczny wzrost ruchu pasażerskiego o 5,6 % przyczyni się do zapotrzebowania na około 12810 nowych samolotów o wartości 2 bln USD (ok. 8 bln zł), co stanowi 40% globalnego zapotrzebowania w ciągu następnych 20 lat. Według analiz Airbusa towarzystwa z regionu Azji i Pacyfiku zakupią 3760 samolotów szerokokadłubowych średniej wielkości i 720 bardzo dużych, co stanowić będzie 46% światowego zapotrzebowania oraz 8330 samolotów wąskokadłubowych (36% światowego zapotrzebowania). Dzięki temu flota w regionie Azji i Pacyfiku powiększy się z 5600 do 14000 samolotów. Źródło: Altair

Komentarze