Oblatano czwarty przedseryjny odrzutowiec klasy biznes G500

Oblot czwartego przedseryjnego odrzutowca klasy biznes G500 (T4) miał miejsce w sobotę. Samolot wystartował do pierwszego lotu z międzynarodowego portu lotniczego Savannah-Hilton Head o 9:47 czasu miejscowego. Załogę stanowili piloci doświadczalni Eric Holmberg i Brian Dickerson oraz inżynierowie prób w locie Dominic Pompeo i Mark Mondt. W trakcie lotu osiągnięto maksymalną wysokość 15 545 m i rozwinięto prędkość maksymalną M0,925. Załoga sprawdziła działanie układu sterowania lotem, wszystkich podstawowych instalacji pokładowych, instalacji hermetyzacji kabiny, a także przeprowadziła serię prób pracy silnika przy różnych parametrach. Lądowanie T4 nastąpiło także w Savannah, po 3 h 17 min. W ciągu 9 miesięcy od oblotu pierwszego prototypu, cztery przedseryjne G500 wylatały ponad 580 h. Samolot T1 służy do badania obwiedni obciążeń dopuszczalnych, a T2 – do prób osiągów i instalacji. T3 służy do badań awioniki Symmetry, działania instalacji przeciwoblodzeniowej, układu sterowania podwoziem przednim, instalacji klimatyzacji i hermetyzacji kabiny oraz poziomu emitowanego hałasu. Oblatany niedawno T4 weźmie udział w próbach awioniki, drenażu płynów łatwopalnych, zasysania wody do wlotów powietrza do silnika oraz działania instalacji wody / ścieków, oświetlenia i przeciwpożarowej. Pierwszy samolot seryjny (P1), który został już dostarczony do centrum wykończenia wnętrz, posłuży do badań elementów wyposażenia kabiny pasażerskiej, integracji instalacji pokładowych i prób ergonomicznych. Uzyskanie przez G500 Certyfikatów Typu EASA i FAA zaplanowano w 2017. Pierwsze samoloty seryjne mają trafić do użytkowników w następnym roku. Źródło: Altair

Komentarze