Embraer zaprezentował pierwszy prototyp nowego samolotu E190-E2

W zakładach w São José dos Campos odbyła się uroczysta prezentacja pierwszego prototypu nowego brazylijskiego samolotu komunikacji regionalnej Embraer 190-E2. Rozpoczęcie prac nad nową generacją konstrukcji, opartych na rodzinie E175/190/195 anonsowano podczas salonu w Paryżu w 2013. 
W porównaniu z poprzednikami Embraery E2 będą miały nieco większą pojemność. E175-E2 ma mieścić 80-88 pasażerów, E190-E2 – 97-106 podróżnych, a E195-E2 – 120-132 osoby. Samoloty otrzymają nowe skrzydła o większym wydłużeniu i poprawionych własnościach aerodynamicznych, bez charakterystycznych wingletów. Napęd Embraerów E2 mają stanowić silniki Pratt & Whitney PurePower o powiększonych wentylatorach. E175-E2 będzie wyposażony w PW1700G, a E190-E2 i E195-E2 – w PW1900G. Zapewni to zmniejszenie zużycia paliwa oraz poziomu emisji hałasu i spalin. Obsługa techniczna nowych silników również ma być tańsza. Na rynku nowe Embraery E2 będą konkurowały z Airbusami rodziny A320neo, Boeingami 737 MAX, Bombardierami CSeries, Mitsubishi MRJ90 i COMAC C919. Producent zdobył dotychczas potwierdzone zamówienia na 267 samolotów, z opcjami i prawami zakupu kolejnych 373. Zaprezentowany wczoraj E190-E2 jest jednym z 4 prototypów, jakie będą użyte do programu prób w locie. Jego oblot zaplanowano w 4. kw. br. Pierwsze samolot seryjne mają wejść do eksploatacji w 2018. W procesie certyfikacyjnym użyte zostaną także 2 przedseryjne E195-E2, które mają być dostarczane liniom lotniczym od 2019. Rok później przewoźnicy mają odebrać pierwsze E175-E2. W próbach użyte zostaną 3 samoloty tej wersji. Źródło: Altair

Komentarze