Air New Zealand wprowadziły do eksploatacji elektroniczną książkę płatowca

Boeing i Air New Zealand wprowadziły do eksploatacji elektroniczną książkę płatowca (Electronic Logbook, ELB), przeznaczoną dla samolotów 787 Dreamliner. Zastępuje ona stosowaną dotychczas dokumentację papierową, zwiększając efektywność operacyjną i niezawodność. 
 
– Nowe osiągnięcia technologii cyfrowej, takie jak ELB, zapewniają większą przewidywalność czynności obsługi technicznej opartej na danych. 
Dzięki tej zdolności możemy aktywnie rozwiązywać problemy i szybko wykonywać obsługę techniczną, jeszcze bardziej polepszając niezawodność i tempo jej wykonania, co jest wspaniałą wiadomością dla naszych pasażerów – powiedział kapitan David Morgan, szef operacji lotniczych Air New Zealand. ELB działa w oparciu o Electronic Flight Bag (EFB, elektroniczne pomoce nawigacyjne i obsługowe i pokładowy serwer, rejestrując parametry lotu i informacje o błędach i usterkach. Są one w czasie rzeczywistym przekazywane do obsługi naziemnej, gdy samolot znajduje się na trasie. Dzięki temu personel obsługowy, wraz z niezbędnymi częściami zamiennymi, narzędziami i dokumentacją, może oczekiwać na niego przy rękawie, aby przeprowadzić konieczne czynności obsługowe tuż po lądowaniu, zwiększając w ten sposób efektywność procesu i skracając do minimum opóźnienie. Narodowy przewoźnik Nowej Zelandii jest jedną z pierwszych w świecie linii lotniczych, które uzyskały zezwolenie na użytkowanie ELB dla Dreamlinerów. Ich flota liczy obecnie sześć 787-9. Towarzystwo oczekuje na dostawę kolejnych 6 samolotów tego typu. Źródło: Altair

Komentarze