Strategia rozwoju Cathay Pacific

Szef Cathay Pacific Rupert Hogg poinformował, że przez następne 2 lata do floty kierowanego przez niego towarzystwa dołączą 22 Airbusy A350-900. W latach 2018-2020 przewoźnik odbierze 26 A350-1000, a w 2021 rozpoczną się dostawy 21 Boeingów 777-9X. Obecnie Cathay Pacific dysponują 124 samolotami pasażerskimi. Są to Airbusy A330 i A340 oraz Boeingi 777-300ER, 777-200, 777-300 i 747. 
 
Regionalna spółka-córka Dragonair ma 41 Airbusów z rodziny A320 i A330. Przez najbliższe 10 lat nie wycofamy z eksploatacji żadnego Boeinga 777. Ma to zapewnić nasz rozwój, podobnie jak wszystkie samoloty, które kupujemy. Chcemy rocznie zwiększać oferowanie o 4-5% – mówi Hogg. Nowe A350-900 mają pomóc przewoźnikowi z Hong Kongu w otarciu nowych destynacji w Europie i zwiększeniu częstotliwości lotów do portów już obsługiwanych. Zgodnie z planem będą one następcami A330-300 i Boeingów 777-200. Z kolei A350-1000 będą używane na trasach do Ameryki Pn. i w portach, gdzie nie ma już wolnych slotów, zastępując zarówno Airbusy 340, jak i Boeingi 777-300. Starsze 777, podobnie jak nowe Airbusy, będą operowały w Europie, Ameryce Pn. i stopniowo coraz częściej w Australii. Natomiast nowe Boeingi 777-9X zostaną skierowane na trasy do Europy i Ameryki Pn., zwłaszcza charakteryzujące się dużym obłożeniem i zapotrzebowaniem na przewóz cargo. Docelowo zastąpią one Boeingi 747 i 777-300ER. Źródło: Altair

Komentarze