Powstaje samolot pasażerski o rozpiętości skrzydeł większej niż jakikolwiek inny samolot na świecie. Nadchodzi era dwusilnikowego Boeinga 777-9X, pierwszego olbrzymiego samolotu z rodziny 777X.
Skrzydła samolotu 777-9X będą miały rozpiętość 71,8 m.
Konstruktorzy musieli zaprogramować możliwość złożenia ich, aby samolot mógł kołować na płycie lotniska – w końcówkach skrzydeł będą znajdowały się zawiasy. Skrzydła będą się składały ok. 3,5 m od brzegu. Wzdłuż samolot mierzy 76,5 m.
Nowy Boeing pomieści 400–425 pasażerów, tj. o co najmniej 34 więcej niż w konkurencyjnym rekordowo dużym Airbusie A350-1000.
Będzie się także wyróżniał bardziej przestrzenną kabiną (szerszą o 40 cm niż w airbusie) oraz szerszymi fotelami. Okna będą powiększona o 15 proc. i umiejscowione wyżej, co pasażerom siedzącym nawet z dala od okien pozwoli korzystać z widoków podczas rejsu.
Produkcja seryjna B777-9X rozpocznie się w 2017 r.
Źródło: Onet.p, Foto: boeing.com
Komentarze
Prześlij komentarz