A330-200 o zwiększonym zasięgu otrzymuje certyfikat EASA

Nowa, 242-tonowa wersja A330 może pozostawać w powietrzu przez 15 godzin. Nowa wersja samolotu Airbus A330-200 o maksymalnej masie startowej (MTOW) zwiększonej do 242 ton otrzymała certyfikat Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA). Wcześniej, w kwietniu 2015 r., EASA przyznała certyfikat 242-tonowej wersji samolotu A330-300. 
Certyfikacja urzędu amerykańskiego (FAA) ma nastąpić wkrótce. Zasięg nowej 242-tonowej wersji A330-200 wzrósł o 350 mil morskich (650 kilometrów) w porównaniu z obecnym modelem 238-tonowym, co umożliwia loty na odległość nawet 7259 mil morskich (13 400 kilometrów). Dzięki ulepszeniom aerodynamiki i silnika operatorzy będą mogli zmniejszyć zużycie paliwa nawet o dwa procent. 
 
Wariant 242-tonowy, który zadebiutował w 2012 r. i wszedł już do służby w większym modelu A330-300, jest platformą pod A330neo – to kolejny konkretny przykład strategii przyrostowych innowacji Airbusa. Rodzina samolotów A330, obejmująca modele od 250 do 300 na pokładzie (w konfiguracji 3-klasowej) dostępna w wersji towarowej i wersji dla VIP-ów oraz jako tankowiec/transportowiec. Dotychczas zdobyła ponad 1 500 zamówień. Przeszło 1 200 samolotów tego typu znajduje się na służbie u ponad 100 operatorów na całym świecie. Od wejścia do eksploatacji samolot A330 wyróżnia się wyjątkową ekonomiką, innowacyjnością w aranżacji kabiny i oferuje pasażerom znacznie szersze fotele w klasie ekonomicznej niż konkurencyjne modele. Ponadto w wyniku wprowadzenia szeregu udoskonaleń oraz przy wskaźniku niezawodności operacyjnej na poziomie 99,4 procent A330 jest najbardziej efektywnym kosztowo i funkcjonalnym samolotem w swojej klasie. Źródło: Airbus

Komentarze