Podczas tegorocznych
targów lotniczych w Paryżu Airbus zdobył zamówienia na 428 samolotów o wartości
57 mld USD. Kontrakty obejmują wiążące zamówienia na 124
samoloty, za sumę 16,3 mld USD (59,6 mld zł) oraz deklaracje zakupu 297
kolejnych samolotów, za 40,7 mld USD (148,8 mld zł) 

Airbus rozpoczął
tegoroczny salon od ogłoszenia pierwszego użytkownika nowego modelu A330
Regional. Będą nim Saudi Arabian Airlines, które wydzierżawią 20 samolotów tego
typu od IAFC, czołowego leasingodawcy na Bliskim Wschodzie. A330-300 Regional
ma przewozić maksymalnie 400 pasażerów, na trasach długości do 5560 km. Jego maksymalna
masa startowa to ok. 200 t. Dzięki innowacjom, zapożyczonym od A350 i A380,
nowy A330-300 Regional zużywać będzie o 26% paliwa mniej w porównaniu z używanymi
obecnie A330-300.
Airbusa zdobył
55 zamówień i deklaracji zakupu o wartości 15,6 mld USD (57 mld zł) na samoloty
szerokokadłubowe. 31 z nich dotyczyło A350-900 (30 dla Garuda Indonesia i 1 dla
Air Lease Corporation), 20 – A330 Regional, a 4 – A330-300 dla tajwańskich
linii EVA Air.
Rodzina samolotów
wąskokadłubowych A320 nadal cieszy się niesłabnącą popularnością. Airbus może
pochwalić się uzyskaniem wiążących zamówień i deklaracji na statki powietrzne
tego typu o wartości 41,4 mld USD (151,3 mld zł). Spośród nich 343 dotyczyły
modelu neo (110 A321neo dla Wizz Air, 62 dla Synergy Aerospace Corporation, 60
dla nieujawnionego przewoźnika z Azji, 60 dla GECAS, 50 A321neo dla Korean Air
i pojedynczy ACJ319neo dla Alpha Star). Oprócz tego linie postanowiły nabyć
także klasyczne samoloty z rodziny A320 ceo. Do ich kupna zobowiązały
się ALC (1 A321 i 3 A320), Peach Aviation (3 A320), VietJetAir (6 A321) i Saudi
Arabian Airlines (30 A320). Oprócz tego Airbus ogłosił nowy program konwersji
samolotów pasażerskich rodziny A320 na transportowce, we współpracy z EFW i ST
Aerospace. Źródło: Altair
Komentarze
Prześlij komentarz