Europejska Agencji Bezpieczeństwa
Lotniczego (EASA) na wniosek Komisji Europejskiej zaczyna badać kwestie zamykania drzwi do
kokpitu samolotu, procedur dostępu i opuszczania kokpitu oraz kryteriów
medycznych, jakie muszą spełniać piloci - poinformowała dzisiaj KE.
To reakcja Komisji Europejskiej
na wnioski z opublikowanego we wtorek wstępnego raportu francuskiej komisji
badającej marcową katastrofę samolotu Germanwings z Barcelony do Duesseldorfu.
Z raportu wynika, że drugi pilot - w czasie, gdy był sam w kokpicie - obniżył
samowolnie lot samolotu; maszyna rozbiła się we francuskich Alpach. Kapitan
przekazał mu kontrolę nad maszyną, wychodząc do toalety. Nie zdołał potem
wrócić do kokpitu, ponieważ drzwi były zamknięte. W katastrofie zginęło 150
osób, czyli wszyscy, którzy znajdowali się na pokładzie.
Specjalny
zespół EASA, powołany na wniosek unijnej komisarz ds. transportu Violety Bulc,
rozpoczął prace w środę. Podstawą jego pracy ma być francuski raport, a także
przyszłe wyniki trwających dochodzeń.
-
Dochodzenie wskazało na kwestie, na które trzeba zwrócić szczególną uwagę, by
taka tragedia się nie powtórzyła - powiedział w czwartek rzecznik KE Jakub
Adamowicz. - Jeśli zespół przedłoży konkretne propozycje, KE przeniesie je na
poziom europejski - dodał. Zespół EASA będzie prowadził prace równolegle z
dochodzeniem francuskich organów.
Bezpośrednio
po marcowej katastrofie EASA wydała czasową rekomendację dla linii lotniczych,
by w trakcie lotu w kokpicie zawsze przebywały co najmniej dwie osoby.
Źródło: Onet.pl
Komentarze
Prześlij komentarz