EASA zajmie się wnioskami raportu po katastrofie samolotu A320 Germanwings

Europejska Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) na wniosek Komisji Europejskiej zaczyna badać kwestie zamykania drzwi do kokpitu samolotu, procedur dostępu i opuszczania kokpitu oraz kryteriów medycznych, jakie muszą spełniać piloci - poinformowała dzisiaj KE. 
 
To reakcja Komisji Europejskiej na wnioski z opublikowanego we wtorek wstępnego raportu francuskiej komisji badającej marcową katastrofę samolotu Germanwings z Barcelony do Duesseldorfu. Z raportu wynika, że drugi pilot - w czasie, gdy był sam w kokpicie - obniżył samowolnie lot samolotu; maszyna rozbiła się we francuskich Alpach. Kapitan przekazał mu kontrolę nad maszyną, wychodząc do toalety. Nie zdołał potem wrócić do kokpitu, ponieważ drzwi były zamknięte. W katastrofie zginęło 150 osób, czyli wszyscy, którzy znajdowali się na pokładzie. Specjalny zespół EASA, powołany na wniosek unijnej komisarz ds. transportu Violety Bulc, rozpoczął prace w środę. Podstawą jego pracy ma być francuski raport, a także przyszłe wyniki trwających dochodzeń. - Dochodzenie wskazało na kwestie, na które trzeba zwrócić szczególną uwagę, by taka tragedia się nie powtórzyła - powiedział w czwartek rzecznik KE Jakub Adamowicz. - Jeśli zespół przedłoży konkretne propozycje, KE przeniesie je na poziom europejski - dodał. Zespół EASA będzie prowadził prace równolegle z dochodzeniem francuskich organów.
Bezpośrednio po marcowej katastrofie EASA wydała czasową rekomendację dla linii lotniczych, by w trakcie lotu w kokpicie zawsze przebywały co najmniej dwie osoby. Źródło: Onet.pl

Komentarze