Na
lotnisku w Goleniowie trwa inwestycja związana z modernizacją i rozbudową
infrastruktury lotniskowej i portowej. Już za kilka dni samoloty i pasażerowie
będą mogli korzystać ze zmodernizowanej płyty postojowej. Za niecałe dwa
miesiące będzie mógł zacząć się remont i modernizacja drogi startowej. Remont
drogi startowej o długości 2,5 kilometra i szerokości 60 metrów nie wpłynie
jednak na pracę lotniska, dlatego że wszystkie starty i lądowania obsługiwane
będą na nowo wybudowanej i wdrożonej do użytkowania za kilka dni drodze
kołowania. To jednocześnie ostatni etap inwestycji na goleniowskim lotnisku,
który wpłynie m.in. na zwiększenie bezpieczeństwa portu i zwiększenie jego
przepustowości. Cały proces modernizacji portu lotniczego Szczecin rozpoczął
się na początku ubiegłego roku i podzielony został na cztery etapy. Pierwszy
obejmuje budowę dróg kołowania oraz rozbudowę jednej z płyt postojowych i
remont nawierzchni pasa startowego. Drugi etap obejmuje dalszy odcinek
równoległej drogi kołowania i modernizację kolejnej płyty postojowej. Następny
etap to dalszy ciąg dróg kołowania i remont płyty postojowej nr 1. Ostatni etap
obejmuje natomiast kapitalny remont drogi startowej. Ten zbliża się dużymi
krokami. W ubiegłym roku na goleniowskim lotnisku wybudowana została także nowa
radiolatarnia DVOR/ DME wraz z infrastrukturą techniczną. Wymiana używanego do
tej pory systemu ILS na szczecińskim lotnisku była konieczna ze względu na wiek
eksploatowanego sprzętu. Obecnie trwają prace przy przeprowadzaniu pomiarów i
badań wdrożeniowych przed dopuszczeniem urządzenia do pracy operacyjnej.
Jeszcze w grudniu przedstawiciele PAŻP zapewniali, że proces ten potrwa do
marca 2015 r. Przebudowa lotniska w Goleniowie finansowana jest kredytem
inwestycyjnym PKO BP w wysokości 51,6 mln zł, funduszami unijnymi w wysokości
prawie 47,5 mln zł oraz z pieniędzy spółki. W sumie całkowity koszt to około
100 mln zł. Za realizację inwestycji odpowiada Budimex.
Źródło:
rynekinfrastruktury.pl
Komentarze
Prześlij komentarz