Firma Nextant Aerospace wykonala
pierwszy lot próbny samolotu G90XT, który jest zmodernizową wersją King Air
C90A z nowymi silnikami H75 firmy GE. Statek powietrzy został również
wyposażony w kokpit G1000, elektroniczny system sterowania silnikami, nową klimatyzację
i w wiele innych ulepszeń. "Spędziliśmy kilka miesięcy z obecnymi
operatorami King Air podczas naszych studiów wykonalności próbując zrozumieć,
jakie rodzaje ulepszeń znacznie poprawią ich codzienną eksploatację tego statku
powietrznego", powiedział prezes Nextant, Sean McGeough. "Słuchaliśmy
uważnie i wierzę, że dostarczymy produkt, który będzie miał duży wpływ na ten
segment rynku”, dodał. Pilot testowy Nathan Marker powiedział, iż pierwszy lot
poszedł bardzo gładko. "Zwiększenie mocy było bardzo widoczne podczas
rozbiegu. Byłem też pod wrażeniem obniżenia poziomu hałasu w kabinie. Zmiana
położenia śmigieł w stosunku do kadłuba w połączeniu z nowymi silnikami
sprawiła, że lot jest o wiele cichszy i bardziej komfortowy dla pasażerów”,
mówił. Program lotów próbnych powinien potrwać około sześciu tygodni, a potem w
drugim kwartale tego roku spodziewane jest uzyskanie certyfikatu i rozpoczęcie
pierwszych dostaw. Firma, z siedzibą w Cleveland opracowała również 400XTi,
zmodernizowaną wersję odrzutowca biznesowego opartego na modelu Beechjet
400A/XP. Maszyna ta otrzymała nowe silniki i awionikę Rockwell Williams Collins.
Źródło: dlapilota
Komentarze
Prześlij komentarz