Pod koniec listopada 2014 roku
Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA, zarządzające Katowice Airport podpisało
umowę, z wyłonioną w przetargu, firmą Skanska SA na budowę nowego terminalu
cargo wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Jest to pierwszy w Polsce lotniczy
terminal cargo, w którego projektowanie zaangażowani byli jego przyszli
najemcy, dzięki temu obiekt będzie spełniał wszystkie wymogi funkcjonalne użytkujących
go firm.
Budowa nowej bazy cargo jest elementem realizacji strategii rozwoju rynku przewozów towarów drogą lotniczą w Katowice Airport oraz w całej południowej Polsce. Port obsługuje najbardziej uprzemysłowiony region w Polsce z dużym nasyceniem firm branży motoryzacyjnej, czy też medycznej, które w dużym zakresie korzystają z transportu lotniczego. Dodatkowo dobre skomunikowanie lotniska poprzez autostradę A1 i drogę ekspresową S1 z systemem europejskich autostrad powoduje, że coraz chętniej z usług firm kurierskich operujących z Pyrzowic korzystają przedsiębiorstwa z całej południowej Polski, północnych Czech i Słowacji. Toteż obecnie Pyrzowice są największym polskim, regionalnym portem cargo z wolumenem przewozów na poziomie ok. 18 tys. ton rocznie.
Budowa nowej bazy cargo jest elementem realizacji strategii rozwoju rynku przewozów towarów drogą lotniczą w Katowice Airport oraz w całej południowej Polsce. Port obsługuje najbardziej uprzemysłowiony region w Polsce z dużym nasyceniem firm branży motoryzacyjnej, czy też medycznej, które w dużym zakresie korzystają z transportu lotniczego. Dodatkowo dobre skomunikowanie lotniska poprzez autostradę A1 i drogę ekspresową S1 z systemem europejskich autostrad powoduje, że coraz chętniej z usług firm kurierskich operujących z Pyrzowic korzystają przedsiębiorstwa z całej południowej Polski, północnych Czech i Słowacji. Toteż obecnie Pyrzowice są największym polskim, regionalnym portem cargo z wolumenem przewozów na poziomie ok. 18 tys. ton rocznie.
Źródło: wnp.pl
Komentarze
Prześlij komentarz