W
zakładach Airbusa w Tuluzie rozpoczęto montaż pierwszego A330 o masie startowej
zwiększonej do 242 t. Po zakończeniu prac strukturalnych samolot
zostanie wyposażony w kabinę pasażerską i zostanie użyty do prób
certyfikacyjnych. Jednocześnie prowadzony jest montaż drugiego samolotu tego
typu, przeznaczonego dla linii Delta. Airbus oferuje użytkownikom zwiększenie
masy startowej zarówno dla A330-200, jak i A330-300. W obydwu przypadkach
oznacza to zarazem zwiększenie długotrwałości lotu o odpowiednio 15 i 13 h.
Nowa
wersja A330 ma mieć zasięg wydłużony o maksymalnie 926 km, przewozić o 5 t
ładunku płatnego, w porównaniu z wersją 235-tonową. Samoloty będą napędzane
silnikami General Electric CF6-80E1, które razem ze zmienioną konfiguracją
aerodynamiczną, obejmującą nowy profil slotów i skrócone owiewki prowadnic
klap, zapewnią zmniejszenie zużycia paliwa o 2 %. Według producenta koszt
przewozu jednego pasażera przez nowego A330-300 ma być o 6% niższy w porównaniu
z Boeingiem 787-9. Dotychczas na zakup 242-tonowych A330 zdecydowało się 9
towarzystw. Pierwszym odbiorcą, w 2. kw. 2015, będą amerykańskie Delta Air Lines.
Źródło: Altair
Komentarze
Prześlij komentarz