W Międzynarodowym Porcie
Lotniczym Kraków-Balice otwarty został czterogwiazdkowy hotel Hilton Garden Inn
Kraków Airport, dysponujący 155 pokojami dla gości. Jest to pierwsza ukończona
inwestycja związana z rozbudową krakowskiego portu.
Po zakończeniu
rozbudowy w połowie 2015 r. przepustowość lotniska wzrośnie do 8 mln pasażerów
rocznie.
Jak
poinformowano w środowym komunikacie, zgodnie z umową franszyzy, właścicielem i
zarządcą nowego hotelu będzie spółka Kraków Airport Hotel, spółka-córka
Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków-Balice.
Obiekt został
wybudowany na terenie dawnego parkingu przed międzynarodowym terminalem
pasażerskim. Wartość inwestycji to 51,4 mln zł.
W obiekcie
znajduje się 155 pokoi oraz dziewięć sal konferencyjnych. Na gości czekają
również takie udogodnienia, jak m.in. bezpłatna łączność wi-fi, całodobowe
centrum biznesu, ośrodek fitness oraz restauracja i całodobowy sklep.
Budowa hotelu to
część wielkiego planu inwestycyjnego realizowanego przez Kraków Airport. Na
lotnisku trwają prace budowlane związane z rozbudową terminalu oraz remontem
dróg kołowania i rozbudową płyty postojowej. Przebudowywany jest także
wewnętrzny układ komunikacyjny lotniska. Łączna wartość tych inwestycji wynosi
ponad 500 mln zł.
Po zakończeniu
tych kluczowych inwestycji w połowie 2015 r. przepustowość portu zwiększy się
do około 8 mln pasażerów rocznie. Obecnie może on odprawić do 3,5 mln osób
rocznie.
Gotowa jest
bryła nowego terminalu pasażerskiego, wewnątrz budynku prowadzone są prace
wykończeniowe i montaż instalacji. Trwa montaż konstrukcji stalowej pryzmatu,
który będzie stanowił charakterystyczny element frontowej elewacji.
Ukończono już
dwie z trzech wież przy rękawowych - środkową i wschodnią. Wykonywana jest
konstrukcja żelbetowa trzeciej wieży. Kładka, która połączy terminal, parking i
stację sięgnęła pierwszego piętra. Gotowe są fundamenty pod wschodnią ścianę
przystanku kolejowego.
W strefie
operacyjnej oddano do użytku drogę kołowania Charlie oraz nowe miejsce
postojowe przy budynku administracyjnym. Mogą już na nim parkować samoloty typu
Boeing 737-800. Zakończono również prace budowlane przy przebudowie dróg
kołowania Juliett i Golf. Teraz remontowane są drogi kołowania Alfa, Bravo i
Fokstrot, co spowodowało zmianę trasy kołowania samolotów pomiędzy drogą
startową a płytą postojową. Bardzo zaawansowane są prace przy rozbudowie płyty
postojowej.
W listopadzie
rozpoczną się prace w części przylotowej terminalu T1. W związku z tym
wszystkie przyloty zostaną przeniesione do terminalu T2 (dawny krajowy). Do
dyspozycji pasażerów zostaną tam oddane dwie hale namiotowe o łącznej
powierzchni 900
metrów kwadratowych, do których przeniesiona zostanie
karuzela bagażowa z T1 oraz kontrola paszportowa.
Kraków Airport
jest największym regionalnym portem lotniczym w Polsce. W zeszłym roku
krakowskie lotnisko obsłużyło prawie 3,648 mln pasażerów, o 6 proc. więcej niż
rok wcześniej. W tym roku lotnisko planuje obsłużyć ponad 3,7 mln pasażerów.
Byłby to rekordowy wynik w historii lotniska, osiągnięty w czasie trwającej
gruntownej przebudowy portu. (PAP)
Super artykuł :) Zapraszam do mojego bloga http://krakowairporttransfer.blogspot.com/
OdpowiedzUsuń