LOT
chce odszkodowania od zarządcy polskiego nieba – dowiedziała się
"Rzeczpospolita".

"W
poprzednim sezonie zimowym średnia miesięczna punktualność naszych rejsów
sięgała 95 proc. W sezonie letnim (kwiecień-październik) ten wskaźnik był nawet
o kilkanaście punktów procentowych niższy. A w trzech czwartych przypadków
opóźnienia wynikały z czynników niezależnych od LOT, głównie ograniczeń ze
strony kontroli ruchu powietrznego" - mówi Małgorzata Kozieł, rzeczniczka
LOT.
Jakie
są powody opóźnień w Polsce? "Zbyt mało jest kontrolerów, którzy w związku
z tym są przepracowani. Brak wystarczających szkoleń przy wdrażaniu nowego
systemu nawigacyjnego Pegasus 21, który nie spełnia wielu ważnych funkcji"
- wylicza Janusz Janiszewski, prezes Związku Zawodowego Kontrolerów Ruchu
Lotniczego.
Ruch
lotniczy w Polsce rośnie dzisiaj najszybciej w Europie. W roku 2003 było to 7,1
mln pasażerów, w 2013 już prawie 25 mln. Na dodatek ruch samolotów nad Polską
zwiększył się jeszcze o 10 proc. po zestrzeleniu malezyjskiej maszyny nad
wschodnią Ukrainą. (PAP)
Komentarze
Prześlij komentarz