Boeingi 787 Dreamliner w barwach
LOT-u przewiozły już pół miliona osób! Starannie prowadzona statystyka wskazała
jednoznacznie na Macieja Kołodzieja, który kupił bilet jako Półmilionowy
pasażer tej najnowocześniejszej i najbardziej komfortowej maszyny, która w
siatce LOT-u realizuje wszystkie rejsy długodystansowe.
Pan Maciej poleciał dziś o 16:45
na trasie Warszawa – Nowy Jork. Z tej okazji na warszawskim Lotnisku Chopina,
LOT przygotował niezwykłą niespodziankę.
Wśród
atrakcji czekających na pana Macieja był nie tylko tort w postaci lotniczych
babeczek oraz Dreamlinerowy prezent wręczony przez Prezesa Zarządu PLL LOT
Sebastiana Mikosza. Dreamlinery LOT-u – czyli flagowe maszyny przewoźnika
przyciągają coraz więcej pasażerów. Podróżowanie nimi to niespotykany do tej
pory komfort. Wpływa na to między innymi mniejszy poziom hałasu o 60% i
utrzymywane na odpowiednim poziomie ciśnienie. Większa ilość tlenu oraz
właściwa wilgotność redukują uczucie tak zwanego efektu „jet lag”. Dodatkowo
kabina samolotu wyposażona jest w unikatowe ledowe oświetlenie. Podczas
długodystansowych lotów pasażerowie zasypiają przy świetle imitującym nocne
niebo, natomiast o świcie budzi ich oświetlenie imitujące naturalne dla
organizmu pory dnia. Dzięki temu łatwiej jest zaadoptować się do nowych stref
czasowych. 787 mieści na swoim pokładzie 252 pasażerów. Ma mniejsze, o 20%,
zużycie paliwa i jest bardziej przyjazny dla środowiska. Dodatkowo ma
zwiększoną, o 30%, powierzchnię okna, dzięki czemu horyzont jest na wysokości
oczu pasażera.
Na
pasażerów Dreamlinerów LOT-u czekają trzy klasy podróży: klasa LOT Business z
rozkładanymi do pozycji leżącej fotelami i serwisem niczym z najlepszej
restauracji; klasa LOT Premium z większymi fotelami, zagłówkami i podnóżkami
oraz urozmaiconą ofertą posiłków i napojów; klasa LOT Economy – wygodne fotele
z podnóżkami i zagłówkami oraz doskonały nieodpłatny catering.
LOT
posiada obecnie 6 Dreamlinerów. Najmłodszy, któremu pasażerowie nadali w
konkursie internetowym wdzięczne imię Franek, dołączył do floty w maju br. LOT
zaczął częściowo realizować rejsy długodystansowe na Boeingach 787 w czerwcu
2013 r. wycofując stopniowo z użycia Boeingi 767. Dwa miesiące później, czyli w
sierpniu 2013 r., już wszystkie połączenia do Nowego Jorku, Chicago, Toronto i
Pekinu były obsługiwane wyłącznie na Boeingach 787. Do końca 2017 roku LOT
będzie miał w swojej flocie długodystansowej 8 tych najnowocześniejszych
maszyn. Źródło: PLL LOT
Komentarze
Prześlij komentarz