Continental wprowadza na rynek chiński zmodernizowany silnik Diesla



Firma Continental Motors Group ogłosiła w miniony czwartek, iż już niebawem będzie oferować silniki tłokowe z serii CD-100 do montażu w lekkich samolotach sprzedawanych na rynek chiński. Spółka złożyła odpowiedni wniosek o uzyskanie chińskiego uzupełniającego certyfikatu typu, tzw. STC dla silników CD-135 i CD-155 montowanych w samolotach Cessna 172, Piper PA-28 i Diamond DA40. Ma być on przyznany w 2015 roku.
Modernizacja będzie dotyczyła też samolotów Cessna 172 F do S, Piper PA-151, 161 i 181 oraz modeli DA40. Zainstalowane w nich silniki wysokoprężne będą korzystać z dostępnego na wszystkich chińskich lotniskach paliwa do silników odrzutowych o nazwie No.3 Jet, powiedział przedstawiciel Continental, spółki zależnej od AVIC International Holding Corporation z Pekinu.
Według spółki, sterowane systemem FADEC i chłodzone cieczą silniki CD-155 i CD-135 mają taką samą wagę, ale jest między nimi różnica 20 koni mechanicznych. Silniki Diesla do samolotów lekkich i wykorzystywanych do szkolenia przyciągnęły uwagę w tym roku, po prezentacji Cessny Turbo Skyhawk JT-A i Pipera Archera DX z wysokoprężną jednostką CD-155, która jest wersją silnika Centurion firmy Thielert. Firma Continental jest właścicielem Thielerta od 2013 roku. Źródło: avherald

Komentarze