Firma Continental Motors Group
ogłosiła w miniony czwartek, iż już niebawem będzie oferować silniki tłokowe z
serii CD-100 do montażu w lekkich samolotach sprzedawanych na rynek chiński.
Spółka złożyła odpowiedni wniosek o uzyskanie chińskiego uzupełniającego
certyfikatu typu, tzw. STC dla silników CD-135 i CD-155 montowanych w
samolotach Cessna 172, Piper PA-28 i Diamond DA40. Ma być on przyznany w 2015
roku.
Modernizacja będzie dotyczyła też
samolotów Cessna 172 F
do S, Piper PA-151, 161 i 181 oraz modeli DA40. Zainstalowane w nich silniki
wysokoprężne będą korzystać z dostępnego na wszystkich chińskich lotniskach
paliwa do silników odrzutowych o nazwie No.3 Jet, powiedział przedstawiciel
Continental, spółki zależnej od AVIC International Holding Corporation z
Pekinu.
Według spółki, sterowane systemem
FADEC i chłodzone cieczą silniki CD-155 i CD-135 mają taką samą wagę, ale jest
między nimi różnica 20 koni mechanicznych. Silniki Diesla do samolotów lekkich
i wykorzystywanych do szkolenia przyciągnęły uwagę w tym roku, po prezentacji
Cessny Turbo Skyhawk JT-A i Pipera Archera DX z wysokoprężną jednostką CD-155,
która jest wersją silnika Centurion firmy Thielert. Firma Continental jest
właścicielem Thielerta od 2013 roku. Źródło: avherald
Komentarze
Prześlij komentarz