W Seattle miał miejsce pierwszy lot ekologicznego
demonstratora Boeinga 787 Dreamliner, w którym wdrożono ponad 25 nowych
rozwiązań, zapewniających polepszenie osiągów i zmniejszenie poziomu
emitowanego hałasu podczas każdego etapu lotu. Wśród nich są m. in.
oprogramowanie i technologie zdalnego przesyłania danych i sterowania,
ulepszenia konfiguracji aerodynamicznej i układu sterowania lotem oraz powłoki
spowalniające tempo narastania lodu na skrzydłach.
Ekologiczny Dreamliner będzie użyty podczas prób
nowych procedur separacji w fazie dolotu do lotniska; nowych czujników gazów
cieplarnianych (opracowanych wspólnie z Japan Airlines); raportów o obszarach
występowania turbulencji, opracowywanych w czasie rzeczywistym (we współpracy z
Delta Air Lines), mających na celu zapobieganie przelotom przez tego rodzaju
strefy w celu polepszenia komfortu podróży; nowych układów lądowania według
wskazań przyrządów, optymalizujących przebieg lądowania i zmniejszających
zużycie paliwa; bezprzewodowych sieci pokładowych, zapewniających zmniejszenie
masy instalacji elektrycznej oraz pokryw wzierników dostępowych wykonanych z
przetworzonych materiałów kompozytowych, używanych w konstrukcji Boeingów 787.
W lipcu br. demonstrator ekologicznego
Dreamlinera zakończył próbne loty z nową dyszą wylotową silnika, skonstruowaną
z kompozytu z matrycą ceramiczną, o mniejszym ciężarze, obniżającą poziom
hałasu emitowanego przez zespół napędowy. W programie biorą udział także Rolls Royce, Honeywell, Rockwell Collins,
General Electric i Panasonic. Źródło: Altair
Komentarze
Prześlij komentarz