Boeing rozpoczął montaż końcowy samolotu 787-9 Dreamliner



Zakłady Boeinga w Karolinie Południowej rozpoczynają montaż końcowy pierwszego samolotu 787-9 Dreamliner jaki powstanie w tej lokalizacji. Fabryka w North Charleston jest kolejnym, po zakładach w Everett, miejscem montażu najnowszego 787.
Boeing rozpoczął montaż końcowy samolotu 787-9 Dreamliner w swoich zakładach w Karolinie Południowej. Zgodnie z planem, 22 listopada zespół rozpoczął łączenie dużych elementów kadłuba najnowszego 787, co stanowi ważny moment dla zespołu z Karoliny Południowej i jest kolejnym potwierdzeniem stabilności programu.
Zakład w North Charleston w Karolinie Południowej jest kolejną jednostką, w której realizowany jest montaż końcowy Dreamlinera, po zakładach w Everett w stanie Waszyngton, które rozpoczęły produkcję 787-9 w maju 2013 r. Pierwszy 787-9 wyprodukowany w Karolinie Południowej zostanie dostarczony liniom United Airlines.
„Nasz zespół jest dobrze przygotowany i wyraża dużą chęć realizacji montażu 787-9 Dreamliner” - powiedział Jack Jones, wiceprezes i dyrektor generalny Boeing South Carolina. „Ostatnie osiągnięcie związane z etapem montażu końcowego pokazuje, że Boeing South Carolina radzi sobie bardzo dobrze. Z niecierpliwością oczekujemy na dostarczenie liniom United Airlines pierwszego 787-9 wyprodukowanego w Karolinie Południowej, jak i dostaw samolotów 787-9 oraz 787-8 wszystkim naszym klientom.”
B787-9 stanowi uzupełnienie i rozszerzenie rodziny samolotów 787, umożliwiając liniom lotniczym zwiększanie ruchu na trasach, które uruchomiono z myślą o 787-8. Z kadłubem dłuższym o 6 m niż w modelu 787-8, 787-9 jest w stanie przewieźć o 40 pasażerów więcej odległość większą o 830 km, będąc przy tym równie przyjaznym środowisku – tj. zużywając o 20 procent mniej paliwa i emitując o 20 procent mniej dwutlenku węgla niż samoloty, które zastępuje.
B787-9 wykorzystuje wizjonerską konstrukcję 787-8, oferując pasażerom udogodnienia takie jak duże, przyciemniane okna, obszerne schowki na bagaż, nowoczesne oświetlenie LED, wyższą wilgotność i ciśnienie, czystsze powietrze i większy komfort lotu.
Źródło: Boeing

Komentarze