
"Widzimy wyraźne znaki
poprawy. Po kilku latach stagnacji poziom lotniczego przewozu towarów ciągle
się wzmacnia” - powiedział Randy Tinseth, wiceprezes ds. marketingu w Boeing
Commercial Airplanes. "Rynek przewozów towarowych rośnie w tej chwili na
poziomie prawie równym ze wskaźnikami długoterminowymi”.
Światowe lotnicze przewozy towarowe zaczęły
ponownie wzrastać w drugim kwartale 2013 roku, osiągając 4,4 procentowy wzrost
w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2014 roku, w porównaniu do tego samego
okresu rok wcześniej. Jeśli ten trend się utrzyma, rok 2014 będzie rokiem
największego wzrostu w branży lotniczych przewozów towarowych od 2010 roku.
Bardzo słaby wzrost lotniczych przewozów towarowych w latach poprzednich można przypisać dwóm głównym przyczynom - stanowi światowej gospodarki i słabemu wzrostowi handlu, szczególnie towarami tradycyjnie obsługiwanymi przez branżę przewozów lotniczych.
Nowa prognoza Boeinga pokazuje iż rynkami o największym natężeniu ruchu w lotniczych przewozach towarowych w dalszym ciągu będą Azja – Ameryka Północna oraz Europa – Azja. Przewiduje się, że wewnętrzny rynek azjatycki, chiński rynek krajowy oraz rynek przewozów między Azją a Ameryką Północną przez najbliższe 20 lat będą rosły najszybciej.
Wraz ze wzrostem lotniczych przewozów towarowych spodziewane jest także powiększenie się floty cargo. Dostarczonych zostanie 840 nowych samolotów cargo oraz 1330 pasażerskich przebudowanych na towarowe. Ponad 52 proc. tych dostaw ma zastąpić samoloty wycofywane ze służby, a reszta ma służyć do kontynuowania rozwoju.
Dostawy nowych samolotów transportowych: 2014-2033. Źródło: boeing.com
Bardzo słaby wzrost lotniczych przewozów towarowych w latach poprzednich można przypisać dwóm głównym przyczynom - stanowi światowej gospodarki i słabemu wzrostowi handlu, szczególnie towarami tradycyjnie obsługiwanymi przez branżę przewozów lotniczych.
Nowa prognoza Boeinga pokazuje iż rynkami o największym natężeniu ruchu w lotniczych przewozach towarowych w dalszym ciągu będą Azja – Ameryka Północna oraz Europa – Azja. Przewiduje się, że wewnętrzny rynek azjatycki, chiński rynek krajowy oraz rynek przewozów między Azją a Ameryką Północną przez najbliższe 20 lat będą rosły najszybciej.
Wraz ze wzrostem lotniczych przewozów towarowych spodziewane jest także powiększenie się floty cargo. Dostarczonych zostanie 840 nowych samolotów cargo oraz 1330 pasażerskich przebudowanych na towarowe. Ponad 52 proc. tych dostaw ma zastąpić samoloty wycofywane ze służby, a reszta ma służyć do kontynuowania rozwoju.
Dostawy nowych samolotów transportowych: 2014-2033. Źródło: boeing.com
Komentarze
Prześlij komentarz