„Papuga” testowała w nocy nowy pas startowy na lotnisku w Pyrzowicach
w dniu
Pobierz link
Facebook
X
Pinterest
E-mail
Inne aplikacje
Nowy pas startowy i światła podejścia na lotnisku w Pyrzowicach już
przetestowane. Specjalne loty wykonała "Papuga", czyli samolot
Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.
Lotnisko w Pyrzowicach
jest obecnie w stanie przyjąć samoloty wszystkich typów. Długość obecnie
użytkowanej drogi startowej, która wynosi 2800 m, co prawda pozwala
wystartować nawet największym samolotom, lecz z ich niepełną masą startową.Nowa droga
startowa, dłuższa od obecnej o 400
m, pozwoli bezpiecznie wzbić się w powietrze nawet w
pełni załadowanym i zatankowanym, największym statkom powietrznym,
jak Airbus 340, czy Boeing 747. Dzięki tej inwestycji Pyrzowice będą
jednym z trzech polskich lotnisk pasażerskich z drogą startową o długości
powyżej trzech kilometrów. - Po pozytywnym odbiorze nowej drogi startowej
zostanie ona dopuszczona do ruchu lotniczego. Wówczas zwiększy się
konkurencyjność pyrzowickiego portu – mówił Cezary Orzech, rzecznik
katowickiego lotniska. Jeszcze zanim
pas zostanie oddany do użytku konieczne jest sprawdzenie, czy zamontowane na
nim urządzenia pomagające pilotom w lądowaniu poprawnie działają. Własnie tym
zajęła się "Papuga" - specjalny samolot Państwowej Agencji Żeglugi
Powietrznej służący do wykonywania lotów testowych. Sprawdzana była przede
wszystkim dokładność wskazań świateł i związane z nimi parametry. -
Podczas lotu "Papugą" zweryfikowaliśmy działanie świateł drogi
startowej i wskaźników ścieżki podejścia - tłumaczy Paweł Witeska, inspektor
Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Podkreśla, że sprawdzona musiała być
każda lampa. Źródło: TVN24
Komentarze
Prześlij komentarz