Władze Federacji
Rosyjskiej zatwierdziły wznowienie produkcji turbośmigłowego samolotu
komunikacji regionalnej Ił-114. Obecnie podstawowym turbośmigłowym
samolotem komunikacji regionalnej używanym na terenie Federacji Rosyjskiej jest
Antonow An-140. Jego produkcją zajmują się zakłady Awiakor w Samarze. Trwają
także negocjacje z Kanadyjczykami w sprawie uruchomienia licencyjnego montażu
samolotów Q400. Ostatecznie, podczas posiedzenia rządu FR 9 września, na którym
obecni byli także przedstawiciele przemysłu, premier Rogozin zatwierdził
wznowienie produkcji Ił-114. Zakres prac ma obejmować modernizację konstrukcji
oraz całkowite przetworzenie dokumentacji papierowej na cyfrową. Rząd dał
przemysłowi 2 tygodnie na dokładną ocenę sytuacji i przygotowanie planu
wsparcia projektu.
Ił-114 został
skonstruowany w latach 1980. Jednak przedłużające się prace konstrukcyjne
spowodowały, że prototyp samolotu oblatano dopiero 29 marca 1990. Został on
przystosowany do operowania z lotnisk o nawierzchni trawiastej. W konstrukcji
zastosowano cyfrowy układ sterowania lotem i nawigacji oraz awionikę glass
cockpit. Ił-114 jest przystosowany do przewozu 64 pasażerów. Zasięg maksymalny
to 1500 km.
Największym
problemem jest zespół napędowy. Oryginalnie zastosowano silniki Klimow
TW7-117S. Jednak mimo mniejszego zużycia paliwa niż konkurencyjne PW127H, ich
niezawodność pozostawiała wiele do życzenia. Opracowane wersje rozwojowe –
TW7-117SM i Bogatyr nie weszły do produkcji seryjnej. Tak więc obecnie pod
uwagę brane być mogą tylko PW127H lub TW3-117WMA-SBM1, opracowane dla An-140. Źródło:
Altair
Komentarze
Prześlij komentarz