Leasingowa
firma Macquarie AirFinance złożyła zamówienie na dostawę 40 samolotów
Bombardier CS300. Porozumienie, o którym po raz pierwszy media informowały 18
lipca br., zakłada dostawy w latach 2017-2019 i opcję na zakup kolejnych 10
statków powietrznych tego typu.
Transakcja
ta oznacza największe jednostkowe zamówienie na CSeries od momentu, kiedy w lutym
2010 r. amerykańskie linie Republic Airways zobowiązały się do nabycia 40
egzemplarzy CS300. Prezes Macquarie AirFinance, Stephen Cook powiedział, iż
podpisana umowa wpisuje się w strategię "poszukiwania rozważnych
transakcji, które mogą rozszerzyć zasięg lotniczej oferty leasingowej
spółki".
Flota
testowych CSeries CS100 wznowiła loty na początku września, po 100-dniowej
przerwie spowodowanej awarią systemu napędowego, która następnie została
skorygowana przez Pratt & Whitney. Natomiast drugi prototyp testowy FTV-2,
kilka dni temu po raz pierwszy wykonał lot testując system fly-by-wire.
"Spodziewamy
się dalszych postępów programu CSeries, jak tylko potwierdzimy nasze prognozy
osiągów wyprodukowanych statków powietrznych", wyjaśniał prezes Bombardier
Commecial Aircraft, Mike Arcamone. Jak podkreślał, zasadnicze znaczenie dla
potencjalnych użytkowników mają osiągi i ekonomia CSeries, który według
obecnych założeń będzie zużywał o ok. 20% paliwa mniej niż podobnej klasy
samoloty. Uzyskane osiągi głównie są zasługą jednostek napędowych Purepower
opracowywanych przez firmę Pratt&Whitney Canada. Źródło: dlapilota
Komentarze
Prześlij komentarz