EASA przyznała certyfikaty samolotom klasy biznes Learjet 70 i Learjet 75



W ubiegły piątek Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) wydała Certyfikaty Typu dla dwóch kanadyjskich samolotów odrzutowych klasy biznes – Learjet 70 i Learjet 75. Producent – koncern Bombardier – uzyskał analogiczny dokument amerykańskiej FAA dla pierwszego z nich w grudniu ub. r., a dla drugiego – miesiąc wcześniej. Learjet 70 i 75 są samolotami opracowanymi na bazie Learjetów 40 i 45. W konstrukcji zastosowano nowe winglety, zapożyczone od samolotów Global 7000/8000. Learjet 70, którego maksymalna masa startowa wynosi 9525 kg, przystosowany jest do przewozu maksymalnie 7 pasażerów, z załogą dwuosobową. Zasięg samolotu, z 4 pasażerami i 2 pilotami, to 3815 km.

Natomiast maksymalna pojemność Learjeta 75 to 9 osób i 2 pilotów. Jego maksymalna masa startowa wynosi 9752 kg. Przewożąc 4 pasażerów i 2 pilotów samolot może przebyć 3778 km. Maksymalna wysokość lotu nowych Learjetów to 15 545 m.

Obydwa modele napędzane są 2 silnikami turbowentylatorowymi Honeywell TFE731-40BR o ciągu 17,1 kN każdy, które umożliwiają rozwinięcie prędkości przelotowej 860 km/h. Wyposażenie kabiny załogi stanowi awionika glass cockpit Garmin G5000 z 3 wyświetlaczami o przekątnej 14 cali. Źródło: Altair

Komentarze