W ubiegły piątek
Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) wydała Certyfikaty Typu dla
dwóch kanadyjskich samolotów odrzutowych klasy biznes – Learjet 70 i Learjet
75. Producent – koncern Bombardier – uzyskał analogiczny dokument amerykańskiej
FAA dla pierwszego z nich w grudniu ub. r., a dla drugiego – miesiąc wcześniej.
Learjet 70 i 75 są samolotami opracowanymi na bazie Learjetów 40 i 45. W
konstrukcji zastosowano nowe winglety, zapożyczone od samolotów Global
7000/8000. Learjet 70, którego maksymalna masa startowa wynosi 9525 kg, przystosowany jest
do przewozu maksymalnie 7 pasażerów, z załogą dwuosobową. Zasięg samolotu, z 4
pasażerami i 2 pilotami, to 3815
km.
Natomiast
maksymalna pojemność Learjeta 75 to 9 osób i 2 pilotów. Jego maksymalna masa
startowa wynosi 9752 kg.
Przewożąc 4 pasażerów i 2 pilotów samolot może przebyć 3778 km. Maksymalna
wysokość lotu nowych Learjetów to 15 545 m.
Obydwa modele
napędzane są 2 silnikami turbowentylatorowymi Honeywell TFE731-40BR o ciągu
17,1 kN każdy, które umożliwiają rozwinięcie prędkości przelotowej 860 km/h. Wyposażenie
kabiny załogi stanowi awionika glass cockpit Garmin G5000 z 3 wyświetlaczami o
przekątnej 14 cali.
Źródło: Altair
Komentarze
Prześlij komentarz