Testowe lądowanie A350 w Helsinkach



Finnair, jako pierwszy przewoźnik lotniczy w Europie odbierze w fabryce w Tuluzie nowe, szerokokadłubowe samoloty A350 XWB.
A350 XWB to odpowiedź Aibusa na amerykańskiego dreamlinera, czyli boeinga 787. W Europie pierwszy samolot tego typu pojawi się w połowie przyszłego roku w barwach linii Finnair.
Na razie testowanych jest pięć takich maszyn . W ubiegłym tygodniu jedna z nich wylądowała na lotnisku w Helsinkach. Czekało już na nią ponad czterdziestu dziennikarzy z całego świata zaproszonych przez fińskiego przewoźnika. Głównie z krajów azjatyckich, Finnair będzie bowiem wykorzystywał nowego Airbusa na trasach do Szanghaju, Bangkoku, Pekinu, Hongkongu i Singapuru. Umowa na jedenaście maszyn przewiduje, że w połowie przyszłego roku Finnair dostanie cztery samoloty, za dwa lata kolejne cztery, a ostatnie trzy w 2017 roku. Strony nie zdradzają szczegółów finansowych umowy, ale wiadomo, że cena katalogowa nowego airbusa to 260,9 miliona dolarów.
Airbusa A350 XWB (extra wide body – wyjątkowo szeroki kadłub) będzie można kupić z trzema konfiguracjami siedzeń: 369, 315 i 276. Ta ostatnia dostępna będzie w liniach Finnair. W tej liczbie jest 46 miejsc klasy biznes (w polskiej wersji dreamlinera jest ich 18) i 43 miejsca komfortowe w klasie ekonomicznej z dodatkowym miejscem na nogi - 89 centymetrów. Pozostałe to zwykła klasa ekonomiczna. Źródło: rp.pl

Komentarze