Finnair, jako pierwszy przewoźnik
lotniczy w Europie odbierze w fabryce w Tuluzie nowe, szerokokadłubowe samoloty
A350 XWB.
A350 XWB to odpowiedź Aibusa na amerykańskiego dreamlinera, czyli boeinga
787. W Europie pierwszy samolot tego typu pojawi się w połowie przyszłego roku
w barwach linii Finnair.
Na razie testowanych jest pięć takich maszyn . W
ubiegłym tygodniu jedna z nich wylądowała na lotnisku w Helsinkach. Czekało już
na nią ponad czterdziestu dziennikarzy z całego świata zaproszonych przez
fińskiego przewoźnika. Głównie z krajów azjatyckich, Finnair będzie bowiem
wykorzystywał nowego Airbusa na trasach do Szanghaju, Bangkoku, Pekinu,
Hongkongu i Singapuru. Umowa na jedenaście maszyn przewiduje, że w połowie
przyszłego roku Finnair dostanie cztery samoloty, za dwa lata kolejne cztery, a
ostatnie trzy w 2017 roku. Strony nie zdradzają szczegółów finansowych umowy,
ale wiadomo, że cena katalogowa nowego airbusa to 260,9 miliona dolarów.
Airbusa A350 XWB (extra wide body
– wyjątkowo szeroki kadłub) będzie można kupić z trzema konfiguracjami siedzeń:
369, 315 i 276. Ta ostatnia dostępna będzie w liniach Finnair. W tej liczbie
jest 46 miejsc klasy biznes (w polskiej wersji dreamlinera jest ich 18) i 43
miejsca komfortowe w klasie ekonomicznej z dodatkowym miejscem na nogi - 89 centymetrów.
Pozostałe to zwykła klasa ekonomiczna. Źródło: rp.pl
Komentarze
Prześlij komentarz